عملیات ساخت ۲۱ هزار واحد مسکن خراسان جنوبی روی خط اجرا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۲۱ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن استان در دست اجراست.

عباس‌زاده، در نشست شورای مسکن استان، گفت: واحد‌های مسکن استان در مرحله تحویل زمین، اخذ پروانه، اجرای فنداسیون، اجرای اسکلت و مرحله اجرای سقف قرار دارند.

او افزود: وضعیت روند ساخت واحد‌ها در طرح نهضت ملی مسکن در استان نسبت به کشور مطلوب است.

معاون امور عمرانی استاندار یادآور شد: ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر براساس تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و روند واگذاری و ساخت این واحد بسیار مطلوب است.

عباس‌زاده بیان کرد: ۴۴ هزار و ۸۳۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن استان در ۳۰ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۸ نفر تأیید نهایی شدند و به ۹ هزار و ۵۲۱ نفر زمین واگذار شده است.

او تصریح کرد: در خصوص پرداخت عوارض ساخت و ساز به شهرداری بیرجند نیز قرار شد که شرکت‌های پیمانکار ۵۰ درصد هزینه عوارض را در ابتدا به صورت نقدی و ۵۰ درصد دیگر را ظرف یک سال آینده پرداخت کنند.

به گفته عباس زاده؛ در خصوص برخی مشکلات در زمینه پرداخت تسهیلات به واحد‌های مسکونی هم مقرر شده جلسه‌ای با حضور بانک‌های عامل و استاندار خراسان جنوبی برگزار تا موانع و مشکلات در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.