احیا و بازسازی نهالستان های کرمانشاه

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : نهالستان‌های استان به احیا و بازسازی نیاز دارند.

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه دو نهالستان مادری سردسیری و گرمسیری دارد، گفت : این دو نهالستان ظرفیت تولید سه میلیون اصله نهال در سال را دارند، اما در حال حاضر به دلیل نیاز این دو نهالستان به احیا و بازسازی عملا این میزان نهال در آن‌ها تولید نمی‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای احیا و بازسازی دو نهالستان استان، گفت: در صورت احیا و بازسازی این دو نهالستان، میزان تولیدات سالانه آن‌ها به ظرفیت کامل خواهد رسید.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری حدود هشت میلیارد تومان اعتبار برای احیا و بازسازی نهالستان‌های استان در نظر گرفته شده، گفت: در صورت تخصیص اعتبار، امسال کار احیا و بازسازی نهالستان‌های استان انجام خواهد شد.  

جلیلیان افزود: در راستای احیا و بازسازی نهالستان‌های استان باید اقداماتی شامل اصلاح خطوط پمپاژ، انجام عملیات به زراعی و... در سطح این نهالستان‌ها انجام شود.

وی افزود: نهالستان مادری سردسیری استان در شهرستان اسلام‌آبادغرب قرار دارد و عمده نهال‌های موجود در این نهالستان را گونه‌های سردسیری و پارکی شامل زبان‌گنجشک، اقاقیا، عرعر، بنه، بادام، گلابی وحشی و... شامل می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به نهالستان مادری گرمسیری استان در شهرستان سرپل‌ذهاب داشت و گفت: نهالستان گرمسیری استان دارای گونه‌های گرمسیری کهور، اکالیپتوس، آکاسیا، شیشه‌شور، انار و... است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۶۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان تولید شد، گفت: امسال برای تولید ۱.۵ میلیون اصله نهال در این نهالستان‌ها برنامه‌ریزی شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.