نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خبر داد

لزوم توجه به کمبود های حوزه بهداشت و درمان در ایلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نبود مراکز تخصصی قلب و ناباروری یک خلاء درمانی و بیانگر محرومیت استان در حوزه بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با مدیرعامل ۱۵ خرداد اظهار داشت: نهاد‌هایی مانند ۱۵ خرداد برای رفع یا کاهش محرومیت استان پای کار باشند.

وی ادامه داد: امروزه بحث جوانی و ازدیاد جمعیت یکی از مسائل مهم کشور است که پرداختن به این موضوع مهم به هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

وی مطرح کرد: حمایت معیشتی و حل مشکلات خانواده‌ها برای فرزندآوری از جمله اقدامات قابل تقدیر بنیاد ۱۵ خرداد است، ولی این بنیاد به حوزه‌های فرهنگی نیز باید توجه کند.

وی اظهار کرد: باید از اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد ۱۵ خرداد در استان ایلام اطلاع رسانی شود و این بنیاد باید به مسائل و محرومیت‌های استان توجه ویژه داشته باشد.

وی بیان کرد: ترویج فرزندآوری اقدامات زیرساختی و تبلیغاتی می‌خواهد و برای ایجاد انگیزه در بین خانواده‌ها به منظور افزایش فرزندآوری، باید از زبان هنر و فرهنگ استفاده شود.

وی با بیان اینکه فرزند آوری نیازمند فرهنگ سازی در سطح جامعه است، افزود: باید این مساله توسط نخبه‌ها بررسی و از زبان هنر برای این مساله استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نقش و تحکیم اعضای یک خانواده جوامع غربی بسیار کمرنگ شده است، گفت: باید با زبان هنر واقعیت‌های گسست و انحطاط فرهنگی غرب بیان شود.

وی مطرح کرد: باید تمام خدمات و اقدامات انجام شده دارای پیوست فرهنگی و آموزشی باشند تا جامعه از تبعات غفلت فرهنگی دچار آسیب نشود.

وی افزود: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف از جمله اربعین است و بنیاد ۱۵ خرداد برای تامین خدمات مورد نیاز زائران از نظر اسکان، پذیرایی و به ویژه مسائل فرهنگی نظیر معرفت افزایی زائران، فرهنگ و آداب زیارت ورود جدی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.