پایان مسابقات ووشو با رقابت ۲۰۰ ووشوکار در رفسنجان

مردان ووشوکار رفسنجانی در نخستین المپیاد ستارگان رزمی این شهرستان حائز ۵۱ مدال رنگارنگ از این رقابت‌ها شدند.

مسئول هیئت ووشوی رفسنجان گفت: در نخستین المپیاد ستارگان رزمی رشته ووشو بیش از ۲۰۰ نفر شرکت داشتند که ۵۱ ووشوکار مرد در این رقابت‌ها حائز مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند.

محمد مسلمی در آئین اختتامیه رقابت‌های رشته رزمی ووشو در محل سالن کانون رفسنجان افزود: برای اولین بار مسابقاتی با کیفیت و سطح بالا در قالب المپیاد ستارگان رزمی به همت باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان برگزار شد.

مسلمی تصریح کرد: همچنین برای اولین بار در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان سکوی استاندارد ویژه انجام رقابت‌های ووشو از سوی شهرداری رفسنجان تهیه و مسابقات بر روی آن برگزار شد.

پایان مسابقات ووشو با رقابت ۲۰۰ ووشوکار در رفسنجان

او بیان داشت: در بخش آقایان ۲۰۰ شرکت کننده حضور داشتند که با انجام ۱۳۰ بازی در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در ۱۷ وزن از ۲۲ کیلوگرم تا +۷۰ کیلوگرم با هم به رقابت پرداختند.

مسئول هیئت ووشوی رفسنجان گفت: نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها علاوه بر کسب مدال، هدیه نقدی و حکم قهرمانی هم دریافت کردند و به مربیان برتر نیز کاپ قهرمانی اهدا شد که این حمایت‌های مادی و معنوی از سوی باشگاه ورزشی شهرداری رفسنجان جای قدردانی دارد.

مسلمی افزود: با توجه به اینکه مسابقات در فصل سرما و آنفلوآنزا برگزار شد، اما از استقبال پرشوری برخوردار بود.

او تصریح کرد: نفرات نخست این رقابت‌ها به عنوان تیم شهرستان تشکیل می‌شود و با حضور در تمرینات مشترک می‌توانند قدرت رزمی و ورزشی خود را افزایش دهند؛ ضمن اینکه به مسابقات استانی و کشوری هم اعزام خواهند شد.

پایان مسابقات ووشو با رقابت ۲۰۰ ووشوکار در رفسنجان

مسلمی با اعلام اینکه از داوران برتر این مسابقات هم تجلیل شد، گفت: هدف اصلی این المپیاد کشف استعداد‌های رزمی و پرورش آن‌ها و سوق دادن به سمت مسابقات استانی، ملی و بین المللی است و حمایت‌های آموزشی، مادی و معنوی نیز از سوی باشگاه ورزشی شهرداری ارائه می‌شود که با این حمایت‌ها امیدواریم تا ۲ سال آینده بتوانیم سهمیه اعزام بازیکنان به سطح رقابت‌های کشوری و جهانی را بدست آوریم.

او با بیان اینکه ووشو، هنر جنگیدن یا همان کنگ فوی چینی و ورزشی مهیج است که در سطح جهان اشاعه پیدا کرده، گفت: خوشبختانه در شهرستان رفسنجان ووشوکارانی هستند که در سطح ملی مدال و حکم قهرمانی کشوری را به دست آورده اند از جمله سعید مسلمی که طی سال‌های ۹۱ تا ۹۵ به اردوی تیم ملی دعوت شد و قهرمان کشور بود، همچنین حسام امجدی نیز دیگر ووشوکار رفسنجانی است که در سال ۹۷ توانست برای رفسنجان افتخار بیافریند و قهرمان کشوری شود.

پایان مسابقات ووشو با رقابت ۲۰۰ ووشوکار در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.