ضرورت احداث مجتمع‌های دامپروری در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از ضرورت احداث مجتمع‌های دامپروری در ۴۳ شهر این استان بر اساس مصوبه شورای سلامت خبر داد.

حسین برزگر اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ مجتمع دامداری در شهر‌های کیان، فرخشهر، شهرکرد، بروجن، بلداجی، جونقان و بن فعال است که نیازمند توسعه هستند.

وی با اشاره به مصوبه شورای سلامت چهارمحال و بختیاری برای احداث مجتمع‌های دامپروری در شهر‌ها افزود: بر اساس این مصوبه باید در ۴۳ شهر استان این مجتمع ها احداث شود.

برزگر اضافه کرد: باید برای ارتقای سلامت جامعه، در تمامی شهر‌های استان دام‌ها از محل سکونت خارج شوند.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: مکان‌یابی، بزرگترین چالش برای احداث مجتمع‌های دامپروری در استان است.

برزگر تصریح کرد: مجتمع‌های دامپروری در رده‌های زیست‌محیطی پنج به بالا مسحوب می‌شوند، ضوابط زیست‌محیطی زیادی دارند، بنابراین مکان‌یابی برای احداث آن‌ها دشوار است.

وی گفت: تیم مکان‌یابی برای احداث مجتمع‌های دامپروری در تمامی شهر‌های چهارمحال و بختیاری اقدام کرده است و در حال دریافت استعلامات از سازمان حفاظت محیط‌زیست و منابع‌طبیعی هستیم.

برزگر با تاکید بر اینکه احداث مجتمع‌های دامپروری نیازمند خدمات آب، برق و گاز است، ادامه داد: باتوجه به اینکه اکثر دشت‌های چهارمحال و بختیاری بحرانی و ممنوعه بحرانی هستند، چالش بعدی در احداث مجتمع‌های دامپروری بحث تامین آب خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.