اجرای ۳۲۳ کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۳۲۳ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۶ روستای استان در دولت سیزدهم از اینترنت پرسرعت برخوردار شده است و تا آخر امسال ۸۰ درصد روستا‌های استان به این امکان مجهز می‌شود.

مرتضی بلالی افزود: تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۵ روستای دیگر به اینترنت پرسرعت همراه و یا ثابت مجهز می‌شود و این موضوع می‌تواند توسعه مناطق روستایی را تسهیل کند.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۳۲۳ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۵ کیلومتر از فاز یک عملیات فیبرنوری استان در دست اجراست و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در فاز دوم نیز اجرای ۷۶۶ کیلومتر فیبرنوری به استان ابلاغ و تامین اعتبار شده است و پیمانکار طرح نیز تعیین شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲ سال آینده اجرا شود.

بلالی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، زمینه ایجاد زیرساخت لازم در روستا‌ها و تامین پهنای باند اپراتور‌های موجود در مسیر‌های فیبرنوری و ایجاد زیرساخت لازم به منظور توسعه دولت الکترونیک مانند سلامت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و آموزش الکترونیک فراهم می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر منطقه روستایی که هیچ‌گونه پوشش ارتباطی در استان نداشته باشد، وجود ندارد و تنها تعدادی روستا در مناطق سخت‌گذر از اینترنت پرسرعت بی‌بهره هستند که در راستای تحقق عدالت ارتباطی ایجاد اینترنت پرسرعت در این مناطق نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.