رییس سازمان نهضت سوادآموزی:

برخی جوانان در نا آرامی‌های اخیر فریب رسانه‌های خارجی را خوردند

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برخی جوانان ناآشنا با سواد رسانه‌ای در نا آرامی‌های اخیر فریب رسانه‌های خارجی را خوردند و ناخواسته اقداماتی انجام دادند.

علیرضا عبدی روز چهارشنبه در گردهمایی سراسری معاونان سوادآموزی و روسای ادارات سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش در مشهد افزود: برخی از والدین نیز به دلیل کمی سواد ارتباط با نسل جدید؛ نتوانستند فرزندان خود را کنترل کنند این در حالی است که بعضی فرزندان هم از والدین خود حرف شنوایی کامل نداشتند.

وی بیان کرد: باید برنامه هفتم توسعه را جدی بگیریم و در این برنامه باید یک بند داشته باشیم که بیسوادی در کشور در پنج سال آینده ریشه‌کن شود.

عبدی با بیان اینکه باید با یک اراده جمعی و یکپارچه کار کنیم، افزود: اگر در برنامه هفتم، جریان سوادآموزی داشته باشیم برای ادامه جریان نهضتی ریل گذاری کرده‌ایم. سرانجام بخشی رفع بیسوادی بدست مردم است و نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف نیز باید کمک کنند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: اساسنامه سازمان سوادآموزی مربوط به حدود چهل سال قبل و نیازمند تغییر است.

وی با بیان اینکه کوچک کردن سازمان نهضت سواد آموزی یک کار غیر علمی است، افزود: اینکه بگوییم یک سازمان هر چه کوچکتر باشد چابکتر است اندیشه درستی نیست. در موارد مختلف، بخش‌های گوناگون با وظایف متنوع در یک مجموعه و با عنوان کوچک‌سازی ادغام می‌شوند.

عبدی گفت: شورای پشتیبانی سواد را در همه ابعاد باید جدی بگیریم. یعنی از یک متصدی به تنظیم‌گر و مطالبه گر تبدیل شویم. این شورا دارای برنامه‌ریزی، اتفاق عمل، رهگیری و نظارت بر عمل است.

گردهمایی معاونان سوادآموزی و روسای ادارات سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی تحصیلی که امروز، ۱۶ آذرماه آغاز شد تا فردا در مشهد ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار