از کشف اشیای عتیقه در فیروزآباد تا دستگیری ۱۱ نفر و توقیف سلاح‌های غیرمجاز

مهم‌ترین حوادث ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۹ قبضه اسلحه غیرمجاز در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۹ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز در بازرسی از ۲ منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا فرمانده انتظامی قیروکارزین اظهار کرد: در تداوم اجرای طرح مبارزه با قاچاق و در پی کسب خبر مبنی بر حمل و نگهداری سلاح‌های غیرمجاز توسط افرادی در منزل شخصی خود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منازل ۹ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه مقادیر قابل توجهی مهمات مربوطه کشف کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه در این رابطه دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت‌های مشکوک و نگهداری سلاح غیر مجاز را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ماموران قادرآباد ۳ سارق را دستگیر کردند

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در بخش قادرآباد خرمبید، بررسی موضوع جهت دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

دستبند بر دست متهم

او بیان کرد: ماموران کلانتری قادرآباد با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کردند، گفت: سارقان ‎پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

هشدار پلیس خفر به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت باغات

فرمانده انتظامی شهرستان خفر به منظور پیشگیری از سرقت باغات، به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان فرمانده انتظامی شهرستان خفر، ضمن ارائه هشدار‌های ذیل به شهروندان به منظور پیشگیری از سرقت باغات و اراضی، بیان کرد: خود مراقبتی و مشارکت همگانی، موثرترین راه پیشگیری از سرقت است.

۱-باغداران با توجه به شروع فصل سرما از نگهداری وسایل و ادوات کشاورزی غیرضروری در باغ خودداری کنند.

۲-باغداران و کشاورزان با تهیه و نصب حفاظ مقاوم برای پمپ آب در زمین‌های کشاورزی، فرصت ارتکاب جرم را سارقان سلب کنند.

۳-صاحبان باغات، مزارع و همچنین روستائیان دقت لازم را در نگهداری تجهیزات کشاورزی به خصوص موتور و پمپ‌های آب داشته باشند و این وسایل را در محل مناسب و محصور قرار دهند.

۴-باغداران از دادن هرگونه اطلاعات از جمله اموال نگهداری شده در باغ به افراد ناشناس اجتناب و از ورود شخص غریبه به باغ خودداری کنند.

۵-باغداران عزیز در زمان‌های مختلف به خانه باغ‌ها و اموال حفاظت شده خود سرکشی کنند.

۶-باغداران نسبت به نصب فنس در اطراف باغ خود اقدام کنند.

۷-. نسبت به نصب دوربین مداربسته و سامانه‌های هشدار دهنده در باغ‌های خود اقدام کنید.

۸-. نسبت به تجهیز کردن قفل درب و پنجره‌های خانه باغ‌ها به صورت ایمن اقدام کنید.

۹-. با هماهنگی سایر باغداران نسبت به راه اندازی نگهبان محله اقدام کنید.

۱۰-در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های مشکوک و ناشناس مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنید.

کشف اشیای عتیقه در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری حفاران غیرمجاز و کشف تعدادی اشیای عتیقه خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی فیروزآباد با اقدامات فنی از فعالیت افرادی در زمینه قاچاق اشیای عتیقه مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ نفر را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

کشف اشیای عتیقه در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قطعه سنگ مثلثی با خط میخی، یک قبضه شمشیر، یک جلد کتیبه و تعدادی ابزار و آلات حفاری کشف شد.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه اشیای مکشوفه برای تعیین قدمت به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف بیش از ۲۶ کیلوگرم تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۲۶ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر، ماموران ایست و بازرسی قلاتویه هنگام استقرار و کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری و یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از این دو دستگاه وسیله نقلیه ۲۶ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف ۸ قبضه سلاح غیرمجاز در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۸ قبضه سلاح غیرمجاز و دستگیری ۱۱ نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: در تداوم اجرای طرح مقابله با دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز و با اشراف اطلاعاتی و بررسی‌های تخصصی از حمل و نگهداری سلاح شکاری توسط افرادی در شهرستان داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این طرح ۸ قبضه اسلحه غیرمجاز کشف و ۱۱ متهم نیز در این رابطه دستگیر که پس از تشکیل پرونده به همراه سلاح‌های کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی داراب از شهروندان خواست برای ایجاد امنیتی پایدار در سطح شهرستان، با پلیس همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار