جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان بامیان بدون حضور دختران برگزار شد

منابع محلی در بامیان گزارش دادند طالبان مانع حضور دانشجویان دختر در مراسم فراغت‌شان از دانشگاه بامیان شده‌اند و اعلام کرده اند جشن فراغت از تحصیل نباید مختلط برگزار شود.

منابع محلی گزارش داده‌اند ۷۸۲ دانشجوی پسر طی مراسمی با اشتراک مقام‌های محلی طالبان در بامیان فراغت‌شان را از دانشگاه این ولایت جشن گرفتند.

به گفته منابع، این جشن در محوطه دانشگاه بامیان برگزار شد و مقام‌های محلی طالبان مانع حضور دختران دانشجو در این مراسم شدند. 

کمیته فرهنگی برگزاری جشن فراغت دانشجویان که زیر نظر محمدعثمان حولی‌زی، رییس طالبان برای دانشگاه بامیان، کار می‌کند، تصمیم گرفتند که مراسم فراغت دانشجویان پسر و دختر جداگانه برگزار شود.

طبق گفته‌های منابع، والی و دیگر مسئولان محلی طالبان در بامیان به برگزار کنندگان این مراسم هشدار داده بودند که اگر جشن فراغت دانشجویان دختر و پسر به‌گونه مختلط برگزار شود، آن‌ها اشتراک نخواهند کرد.

عیدمحمد محمدی، معاون امور دانشجویان دانشگاه بامیان گفت امسال یک هزار و ۳۳۸ دانشجو از رشته‌های گوناگون و از هفت دانشکده این دانشگاه فارغ‌ شده‌اند که از این شمار ۵۵۶ تن آنان را دختران تشکیل می‌دهند.

محمدی افزود: «جشن فراغت ۷۸۲ دانشجوی پسر در محوطه دانشگاه بامیان برگزار شد و جشن فراغت دانشجویان دختر هفته آینده برگزار خواهد شد.

این در حالی است که طالبان در بغلان نیز به دانشجویان دختر اجازه حضور در مراسم‌‌های فارغ‌التحصیلی‌شان را نداده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار