بهره برداری از ۴ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در خراسان جنوبی

۴ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس تا پایان سال در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: ۴ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی با ظرفیت ۲۳هزار کیلووات، بر اساس تفاهمنامه ۵ جانبه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی، با اولویت توسعه و رشد مناطق کمتر برخوردار راه اندازی می‌شود.

دادگر افزود: با بهره برداری از این نیروگاه‌های خانگی، تعداد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس در خراسان جنوبی به ۴ هزار و ۵۸۲ نیروگاه افزایش می‌یابد.

وی از آمادگی شرکت برق برای خرید تضمینی برق نیروگاه‌های خورشیدی خانگی خبر داد و گفت: برای خرید برق صاحبان نیروگاه‌های خورشیدی قرارداد ۲۰ ساله به نمایندگی از شرکت انرژی‌های تجدید پذیر (ساتبا) با مشترکین منعقد می‌شود.


خراسان جنوبی با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی در سال و اقلیم خاص، منطقه‌ای مستعد برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همچنین از تجهیز فاز اول نیروگاه بادی درح شهرستان سربیشه تا پایان سال خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش سرمایه گذار، ۴ دستگاه توربین به ظرفیت ۲.۵ مگاوات در نیروگاه بادی به عنوان فاز اول از نیروگاه پنجاه مگاواتی درح سربیشه راه اندازی می‌شود که در شروع بهره برداری، به ظرفیت ده مگاوات فعال و به شبکه متصل خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.