هیاهوی تروریست‌ها علیه مجازات قانونی

تروریست‌های مجازی و دولت‌های غربی و رسانه‌های لندنی حامیان آن‌ها هیاهوی زیادی علیه مجازات قانونی آشوبگران راه انداختند و هشتگ «نه به اعدام» زدند.

اولین محارب اغتشاشات سه‌ماه گذشته اعدام شد. دلیل سر‌و‌صدای هشتگ‌نویسان و برخی سلبریتی‌های وطن‌فروش بعد از اعدام محسن شکاری هم مشخص است؛ آن‌ها بیش از هر زمان دیگری اجرای قانون و احترام به مطالبه عمومی از سوی قوه قضائیه را بیخ گوش خودشان احساس می‌کنند. همه آن‌هایی که برای شکاری استوری گذاشتند و هشتگ پراکنی کردند از تناقضاتی هم رنج می‌برند؛ عمری «نه به اعدام» و «نفی خشونت» را ترند می‌کردند، حالا برای خونخواهی شکاریِ محارب، به انتقام و اعدام تهدید می‌کنند! فضای مجازی جای بحث و نقد حقوقی نیست، که اگر بود حتی یک نفر هم نمی‌توانست از حیث حقوقی ان‌قلتی به صدور حکم اعدام برای محسن شکاری وارد کند. قوه قضائیه با طی روند دادرسی و اجرای حکم شکاری نشان داد که در هیچ شرایطی اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود و آنچه ملاک عمل است، مرّ قانون بدون توجه به غوغاسالاری‌هاست.  

چندی پیش حکم اولیه پرونده یکی از اغتشاشگران صادر شد. براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران، محسن شکاری به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مأمور تأمین امنیت حین انجام وظیفه و مسدود کردن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شده بود. پس از طی مراحل قضایی، حکم اعدام شکاری پنج شنبه اجرا شد.  

 اعدام پس از تأیید دیوان عالی

یکی از شاهدان حاضر در صحنه حادثه ماجرای شکاری را اینگونه تشریح می‌کند: مردم خیلی ترسیده بودند. حدود ۱۵۰ ماشین در ترافیک گیر کرده بودند، هیچ ماشینی رد نمی‌شد. متهم در خیابان ایستاده بود و در حالی که قمه در دستش بود اجازه عبور از آن محل را به کسی نمی‌داد.  

دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد موجود علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مأمور حافظ امنیت حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرده بود. پرونده پس از فرجام‌خواهی متهم برای بررسی‌های دقیق‌تر، به دیوان عالی کشور ارسال شد. در نهایت، حکم صادره پس از بررسی در دیوان عالی کشور، مورد تأیید قرار گرفت و صبح روز ۱۷ آذرماه حکم اجرا شد.  

دیوان عالی کشور این‌گونه رأی ابرامی خود را مستدل کرده است: فرجام‌خواهی وکیل محسن شکاری نسبت به رأی صادره وارد و موجه نیست، زیرا اقدامات مرتکب یعنی حضور در جمع اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان و تهدید مردم با سلاح سرد و نیز درگیر شدن با برخی از نیرو‌های حافظ امنیت و مجروح کردن آن‌ها با سلاح سرد از مصادیق (من شهر السلاح لاخافه الناس) یعنی بزه محاربه است و دادنامه صادره از این جهت منطبق با موازین شرعی و قانونی است؛ لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تأیید و ابرام می‌شود.  

 قانون چه می‌گوید؟

اقدامات محسن شکاری منطبق بر تعاریف فقهی و قانونی محاربه است. حساب آن‌دسته از خودفروختگانی که بیش‌از سه ماه است با تهییج به آشوب و هرج‌و‌مرج از هیچ کوششی برای سلب آسایش و ضربه به مال و جان ایرانیان دریغ نکردند به‌کنار، برخی از افراد هم ناآگاهانه حکم صادره برای قمه‌کش خیابان ستارخان را غیرحقوقی دانسته‌اند. این اظهارنظر‌ها در حالی است که اقدامات شکاری دقیقاً و تحقیقاً منطبق بر تعریف فقهی و قانونی محاربه است و مجازاتی جز اعدام نمی‌توان برای آن درنظر داشت.  

برای تحقق جرم محاربه، نیازی نیست فردی به قتل برسد. مطابق موازین فقهی، آنچه تشکیل‌دهنده محاربه است «سلاح کشیدن» و «ایجاد ترس» است؛ بر اساس همین محکمات فقهی، قانونگذار در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی، کشته شدن را از شروط تحقق جرم محاربه ندانسته است: «محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آن‌ها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.»

توضیح بیشتر آنکه، مفهوم سلاح در این ماده به‌صورت مطلق ذکر شده و شامل هر نوع سلاحی، از قبیل سلاح گرم یا سرد، می‌شود. نکته دیگری که از این تعریف قانونی برمی‌آید، این است که محارب صرفاً باید قصد جان و مال و ناموس مردم را داشته باشد، و نه اینکه حتماً به جان و مال و ناموس مردم هم متعرض شود. البته شکاری با حمله به مأمور حافظ امنیت، علاوه بر قصد جان، اقدام علیه جان مردم هم کرده است. پرپیداست که با قمه‌کشی شکاری و بستن خیابان از سوی وی، عده‌ای از مردم مرعوب شده و خیابان ستارخان و پس از آن با انتشار کلیپ‌های وی در فضای مجازی، ناامنی در بین شهروندان ایرانی هم ایجاد شده است. از این‌رو، همه شرایط قانونی تحقق جرم محاربه در اقدامات شکاری موجود بوده است.  

 مجازات‌ها در راه است

 شکاری اولین و آخرین اعدامی اغتشاشات اخیر نیست. در سه ماه گذشته، علاوه بر اینکه اموال بسیاری از شهروندان ایرانی به‌دلیل اغتشاشات صدمه دیده، روح‌و‌روان جامعه هم در این قضایا صدمات بعضاً جبران‌ناپذیری دیده است. اگر بخواهیم خسارات تعطیلی و کسادی کسب‌و‌کار‌ها به دلیل هرج‌و‌مرج آشوب‌ها را هم به این فهرست اضافه کنیم، جرائم اغتشاشگران و سالبان امنیت از جامعه و همه تهییج‌کنندگان به این اتفاقات سنگین‌تر هم خواهد شد. علاوه بر این، در قضایای اخیر بیش از ۶۰ نفر از نیرو‌های حافظ امنیت به شهادت رسیده‌اند که هرکدام از آنان، قاتل، یا قاتلانی داشته‌اند. تازه، نحوه شهادت برخی از مدافعان امنیت به‌گونه‌ای بوده است که از سوی گروهی از مهاجمان شهید شده‌اند، یعنی در این موارد برای شهادت یک‌نفر، چندین نفر مستوجب مجازات اعدام خواهند بود، چراکه عمل مجموع آن‌ها باعث شهادت مدافعان امنیت شده است. شهید آرمان علی‌وردی و شهید عجمیان این‌گونه سبعانه به شهادت رسیده‌اند. قانون قوه قضائیه را مکلف کرده است که همه مباشران این قتل‌ها را به قصاص محکوم کند.  

 خطر بیخ گوش سلبریتی‌ها

برخی سلبریتی‌ها و پرفالوئر‌های مجازی در قضایای اخیر بازی خوردند. آن‌ها گمان نمی‌کردند که تهییج آن‌ها به آشوب با دهن‌کجی از سوی مردم مواجه خواهد شد. تصورات غلط اندر غلط آن‌ها حالا باعث شده است که دوباره برای خونخواهی شکاریِ قمه‌کش، هشتگ و استوری بزنند.  

پس از رسوایی پروژه‌های کشته‌سازی، اغتشاش و اعتصاب، این دسته از سلبریتی‌ها بیش از هر زمان دیگری خطر مجازات را بیخ گوش خودشان احساس کرده‌اند. جرم برخی از تروریست‌های رسانه‌ای و مجازی، اگر سنگین‌تر از قمه‌کش‌های کف خیابان نباشد، سبک‌تر از آن‌ها نیست. عملکرد قوه قضائیه نشان داده است که مشهور بودن و فالوئر داشتن هم به این عده مصونیت اعطا نمی‌کند و به آن‌ها این مجوز را نمی‌دهد که خودشان در سایه عافیت بنشینند و با جان و مال مردم بازی کنند. همان‌طور که رئیس قوه قضائیه هم تصریح کرده است، حتی حرف دروغ هم مجازات خودش را دارد، چه رسد به تهییج به اغتشاش و اقدام علیه آسایش و امنیت ملی. نکته جالب دیگر اینکه تروریست‌های رسانه‌ای که خودشان در رسانه‌ها آموزش ساخت کوکتل‌مولوتف می‌دادند، حالا مدافع قمه‌کشی شکاری شده‌اند.

اقدامات قوه قضائیه در محاکمه و مجازات عاملان وقایع اخیر، منطبق بر موازین حقوقی و به‌پشتوانه خواسته به‌حق مردمی است. سروصدای عده‌ای پس از اعدام محسن شکاری اتفاقاً نشان داد که رویه قوه قضائیه درست و منطبق بر موازین قانونی است. باید منتظر ماند و دید با محاکمه و مجازات عاملان اغتشاش، بخشی از خسارات محاربان و همدستان‌شان به ایران و ایرانیان جبران شود.

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اگه همون موقع به پلیس های بی نوا اسلحه و اجازه شلیک به این ارازل می دادند کار به اینجا کشیده نمی شد. طرف رو چلاق می کردند میرفت خونش تمام می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
آخه مشکل اینجاست کسی رو چلاق نمیکنن که فقط میکشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
حکم محاربه فقط اعدام نیست. نفی بلد هم هست. اعدام واسه وقتیه که محاربی کسی رو هم بکشه
وقتی کسی رو نکشته باید تبعید شه نه اعدام. الان این فرقش با تروریست شاهچراغ چیه؟ فرقش با محاربی که چند نفرو میکشه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۰۰:۵۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
بجای حرص و جوش خوردن برو همت کن و کتاب قوانین مجازات اسلامی رو مطالعه کن و الکی نیا اینجا مثل کلاغ قار قار کن و هی یه کامنت تکراری رو صد بار توی خبرهای مختلف نشر بده. جوابتو اونجا بگیر هم خودت و هم مارو راحت کن
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۱:۴۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
جناب حقوقدان!!!
وقتی برای خودت حکم صادر میکنی لطف کن توی پانویس کامنتت منبع و جلد و صفحه رو هم ذکر کن.
اینجوری باشه که منم حکم میدم علیه هر کسی که دشمنشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اون کسانی که دزدی های چندهزار میلیاردی میکنن،و اسم و مشخصاتشون واسه همه مشخصه چرا واقعا چرا باید بعد از سالها پروندهاشون بلاتکلیف بمونه؟؟؟چرا نباید ما مردم بدونیم که چی شده؟
فقط واسه این موارد اتش به اختیارید؟؟؟؟؟

هر کسی رو بگید مطمئنا میگه این حکم عادلانه نیست.
انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
این بدبخت ها ،یک مشت قرصی و گـــــــــــــــــــــــل زن بودن .فقط تحریک شده بودن و می زدن و لت پار میکردن و میکشتن.کار خاصی نمیکردن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
از رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا خواستاریم مانند 9 دی 1388 دستور به راهپیمایی ضد اغتشاش بدهند تا بعضی کوردلان و احمق ها بدانند این مملکت صاحب داره و اگر شما 10 میلیون هم هستید ما طرفداران انقلاب و پاسداران خون شهدا دهها برابر شما هستیم.
از مسئولان نظام و قوه قضائیه خواستاریم چپاول گران بیت المال و بدهکاران مالی به نظام بانکی کشور که با رانت و دغل بازی اموال مردم رو چپو کردن برخوردی مانند اغتشاشگران کنند و آنها را به سرعت محاکمه و اعدام کنند تا مردم بفهمند و بدانند که نظام در حال بازسازی اشتباهات و خرابی هایی هست که نا اهلان و نامردمانی که امام راحل به آنها اشاره فرموده بودند می باشد.

لطفا انتشار دهید تا همچنان امثال بنده پابند نظام باشیم و همه بدانند که عدالت یعنی چی
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اسیاب به نوبت وقتش که شد نوبت یکی یکیشون خواهد رسید اونوقت خواهند فهمیدکه نخاهند فهمید چی به چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
ما هم هشتک اعدام اغتشاش گران وکسانی که به جان وناموس و مال مردم تعرض کردند راه می اندازیم وقاطعانه از مسولان می خواهیم که مقصران اصلی را اعدام مابقی چند سالی اب خنک با اعمال شاقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اعدام کجا قانونی هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اعدام داعشی های اغتشاشگر شیطان صفت شورشی قانونی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
نصرا من الله و فتح غریب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
ظلم پایدار نمی‌ماند
Iran (Islamic Republic of)
خیبر شکن
۱۵:۳۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
وقاتلوهم حتی لا تکونه فتنه
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۵:۳۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
خدا قوت ما منتظر مجازت سلبریتیا هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
وای بر شما.اون جوان کسی را به قتل نرسونده بود. حقش اعدام نبود.نهایتا حبس ابد .اوفففففففففففف بر شما ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
قصاص با اعدام فرق می کنه مثل کسایی که با اسلحه سرد و یا گرم استفاده کنند حتی اگه کسی رو نکشن اعدام میشن چون باعث نامنی در جامعه می شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
شریک قتل بوده و همین کافی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اوففففففف بر خودت
محاربه یعنی به دست گرفتن سلاح چه گرم چه سرد با ایجاد رعب و وحشت و ترساندن و غارت جان و مال مسلمین این آقا راه رو بد آورد . با ماموران درگیر شد یکی رو زخمی کرد . قمه به دست گرفت . حقش بود اوباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
احکام نورانی اسلام بدون استثنا برای جامعه مفید هستند و امنیت
و آسایش و سعادت جامعه در گرو اجرای کامل آنهاست و طبیعی است که دزدان و خلافکاران و سودجویان و سالبان امنیت جامعه احکام اسلام را برنتابند نباید به اظهارات و واکنش های آنها توجه کرد آنها دنبال تداوم جنایات خود هستند و اگر قانون در مورد آنها اجرا نشود با آسودگی خاطر امنیت جامعه را سلب کرده و دست به تخریب و قتل و غارت خواهند زد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
تروریست مجازی دیگه چیه!! یک سوال. در جنگ بین دو کشور، آیا اگر شما سرباز دشمن رو دستگیر کنید و اون سرباز کسی رو نکشته باشه، آیا اعدامش میکنید؟! در صورتیکه اون هم فساد فی العرض داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
متاسفانه حکومت با روش اشتباه داره به منجلاب می‌ره. سیاست ها خودتونو اصلاح کنید. چین و عربستان رو درجریانید که ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
شما نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
تروریست مجازی دیگه چیه!! یک سوال. در جنگ بین دو کشور، آیا اگر شما سرباز دشمن رو دستگیر کنید و اون سرباز کسی رو نکشته باشه، آیا اعدامش میکنید؟! در صورتیکه اون هم فساد فی العرض داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اینا از ترس خودشون هست که این طور دست پاچه شده‌اند ،همشون باید اعدام شوند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اینها را مجازات کنید و اصلا از هیچ کس و گروه و کشوری نترسید هرگز نباید در مقابل اینها کوتاه آمد ببینید آلمان و ترکیه چه کرد ند همه کشورهای دنیا معاندین را مجازات می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
چرا زمانی که خانم مهسا فوت کرد هشتگ نه به آشوبگری نزدید.
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۳:۵۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
براندازان و آشوبگران ؛ با جو سازی در فضای مجازی ، هم خود را قوی نشان میدهند ، که نیستند ، زیاد نشان میدهند ، که نیستند و هم میخواهند نظرات باطل خود را ، تحمیل کنند ، که نمیتوانند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
واقعا جای تاسف داره.... اعدام که متناسب با جرمش نبود.... به هرحال 90درصد از این حرکت مردمی اعتراض هست نه اغتشاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
خدا شفات بده!این آمارو از کجا میاری
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۱۳:۴۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
هر کس به هر نحوی (مخصوصا اگر شخص شناخته شده و تاثیرگذار باشه) باعث احساس بی امنی در جامعه میشه باید و حتما باید اعدام بشه اونم در ملا عام!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران همچنان بی عدالتی در خبر و نشر نظرات ادامه دارد. حتی لایک و دیس رو هم داری با منافع خودت میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
آره داداش منم فتوشاپم که بهت دیسلایک دادم
مثل پهپاد هامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
همه دنیا میتونن اوباش و کسانی که باعث هرج ومرج و کشته شدن افراد و خسارت میشن رو ادب کنن فقط در ایران ممنوعه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
آقا اگه نمی خواین کسایی که این هشتکهای پرت رو ترند می کنن و داخل کشورهم هستند اعدام کنید حداقل چند ضربه شلاق بهشون بزنید یک ذره دلمون خنک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
روان پریشی مگه؟
برو خودتو درمان کن بابا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
یعنی تو این ۱۵۰ تا ماشین حداقل ۱۵۰نفر حصور داشتن تو این ۱۵۰ نفر ۱۰نفر عرضه نداشتن اینو حداقل با سنگ از دور بزنن....؟؟؟؟؟؟؟!!!!!دروعم ک میگین یجوری بگین ک باور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
با تمام قوا اعدام کنید. ماهم مثل عربستان و اینترنشنال که هر ماه 80نفر رو گردن میزنه باید اقدام کنیم. مگه این ارازل با فراخوان اینترنشنال سعودی به خیابان نمیان ماهم مثل عربستان گردن بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
من به عنوان یک زن کردازدستگاه قضایی سپاسگذارم ودستان آقای اژه ای رامی بوسم،دراین مدت اغتشاشات شاهدبودم که چگونه ارازل واوپاش باقمه،چاقو،وغیره به جان ومال وناموس وطن تجاوزکرده،وترسی نداشتن،چون ازطرف مزدوران داخلی وخارجی ساپورت می شدندحساب اغتشاشگرازحساب اعتراضات،جداست،عده ای یانمی فهمندیاخودرابه نفهمی زده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
دزد بزرگراه نیایش چی شد؟ اونکه خیلی قبل تر حکم محاربه براش زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اخه دوستان کسی که با قمه همه رو میترسونه به مامورا حمله میکنه اونارو زخمی میکنه بعدش هم خیلی خونسرد میگه این کارارو کردم به نظرتون چیکارش باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
این سلبریتی های بی شرف رو هم باید اعدام کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
این چیزی که گفتی خودتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
دولیبرتی هم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۰۱:۱۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
ناشناس ۱۴:۵۲
اون چیزی هم که تو توی دلت بهش گفتی یا کامنت دادی و امکان چاپش نبوده خودتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سلبریتی های دوزاری باید خفه خون بگیرند یا مجازات سخت مثل زندان و عدم فعالیت کاری بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
درستش هم همینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
خودتان خبر میزارید و خودتان در مورد خبرنظر میدید نظرات مردمی رو بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
هشدار . غلطی که کردید بی پاسخ نمی ماند . کسایی که در دنیای مجازی اند عامل این اعدام اند .جناب رییس جمهور و خبرنگار شما باید جای این شخص اعدام می شدید .زندگی یک انسان با ارزش تر از قرآن و کعبه و نوزاد شیرخوار است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
انشالله سرت بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
چی میزنی خدایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
ببخشید اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
زندگی یک داعشی هیچ ارزشی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۱۵:۰۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
ای خاک بر سر نفهمت بکنند.انسان فاسق وفاسد ومتجاوز با قرآن وکعبه مقایسه میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
غلطی که تو و امثال تو کردید بی پاسخ نخواهد موند این همه ضرر و زیان مالی و غیر مالی به ملت تحمیل کردین چجوری پاسخ میدین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۲۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
علامه دهر توکدام مکتب ملا شدی؟ارزش آدم فاسد وآشوبگر ومتعرض به جان واموال شهروندان از قرآن وکعبه بیشتره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
منطقت چه منطقيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
نوزاد شیرخوار انسان نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
ان شالله که بزودی به دیار باقی خواهی رفت و آنجا هم میتونی از این مزخرفات بگی لشکر شیاطین کاملا خودتونو رو نشون می دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
چی میزنی؟ از موتوری جنس نگیر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
واقعا زند گی انسانها! همچنین آرمان علیوردی و....قانون کارش رو بلده ما که قاضی نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اغتشاشگران و آشوبگران را #اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
ایراد از قوه قضاییه است که تا بحال با این سلبریتی های دوزاری بیسواد که تو هر زمینه ای حرف مفت میزنن برخورد نکرده، حالا به جایی رسیدن که میخوان با ابزار رسانه مجازی جنگ داخلی درست کنن!
حداقل باید از خدمات اجتماعی و داشتن رسانه محروم بشن و خسارت مالی اغتشاشات رو بپردازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
قطعا مجازات کسی که عکس یا اموال عمومی را تخریب می کنه با اونی که رعب و وحشت ایجاد می کنه با اونی که اقدام به جرح و قتل می کنه متفاوته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
قاتل. بی وجدان. تمامیت خواه. نمیتونی کسی رو که مثل تو فکر نمیکنه ببینی.
Iran (Islamic Republic of)
خیبر شکن
۱۵:۱۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
خسته نباشی .اینا که گفتی که همش یکیه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
بایدهرچه سریعتر اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اونهایی که از اعدام مردم معترض خوشحال میشن خودشون اصل جنایتکاران. پس مردم ایران چطوری به این همه ظلم و تبعیض و گرانی و فساد دولتی و ...اعتراض کنن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اعتراض،یا اغتشاش،طرف سلاح سرد استفاده کرده ها!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
کجای دنیا مردم معترض با اسلحه سرد و کشتن نیروهای نظامی اعتراض می کنند ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سطل زباله آتیش بزنن روسری از سر ناموس مردم بردارن،قرآن و مسجد آتیش بزنن،پایگاه بسیج آتیش بزنن،بسیجی و تنها گیر بیارن و ۳۰ نفره بریزن سرش لخت ش کنن اینقدر بزنن تا .....،نیروی امنیت آتیش بزنن،آمبولانس و ماشین پلیس و بانک آتیش بزنن،با قمه نیروی بسیجی رو بزنن.....
اینا همه اش شیوه اعتراض هست!!!!!!!.....
با این روش دکتری که ماهی ۱۰۰ میلیون درآمد ش هست اعتراض میکنه،با کفش میزنه تو صورت بسیجی که اصلا شهید شده بوده از ضربه های قبل....
اینا اعدام ندارن!!!!!!باید یه طرح براشون گذاشت به همراه کیک و ابمیوه و بهشون اعتراض آموزش داد!!!!!!!
روزی از راه میرسه که این اتفاق برا شماها هم میفته.....
بچه ایی مادری خواهری برادری از شماها هم گیر اینا خواهد افتاد زمین گرده.....
ببینیم اونموقع چی میگین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اعتراض نه چاقو کشی می گن دروغ هر چی بگی راست میشه بابا یارو چاقو کشید قدیم به اینا می گفتن دزد سر گردنه ابان شدن معترض
Iran (Islamic Republic of)
خیبر شکن
۱۵:۱۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اعدام مردم نه بلکه اعدام متجاوز اغتشاشگر وقاتل ومفسد فی العرض .ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاریست برگوسفندان
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۵:۳۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
تو هنوز نمیخوای بفهمی که اینا مردم معترض نیستند و ارازل و اوباشند... چرا در مقابل فهمیدن مقاومت میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
قطعا راهش بستن خیابون و قمه کشی و ضرب و جرح و قتل دسته جمعی داعش وار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
یکی که قمه بدست به جون مردم می افته به مردم با سلاح و ماشین وسنگ آتش زدن حمله میکنه باید گفت جانی واراذل واوباش ومزدور مردم معترض با اونها یکی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
نترسید و جلو برید
اینها باید محاکمه شوند تا درس عبرت برای آیندگان گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
انشالله روزی خودتو و خونوادت بفهمی طعمشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
جناب ۱۱:۱۸ مگر خودشو و خانواده اش به کسی ظلم و یا با قمه به جان مردم افتادند که باهاشون برخورد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
نظر کدو
۱۵:۱۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
ناشناس ۱۱:۱۸ چاهی نکن بهر کسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
ناشناس 11::18
انشالله شما و خانواده آن هم طعم ترس و را بچشند با قمه و ساتور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
باید سر به نیست بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اعدام خوب نیست ولی کسی با چاقو به جانت بیافته حتی نزدیکت بیاره در هر کشوری محکومه و مجرمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
باید منع استفاده از خدمات اجتماعی با حکم قضایی برای تعدادی از سلبریتی ها انجام شود ببینید چطوری به غلط کردن میافتند
ما قانون داریم و باید اجرا بشه و همه تمکین کنن
Iran (Islamic Republic of)
امامی
۱۰:۵۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
به درک واصل شد خدا لعنت کند کسی راکه مملکت را به آشوب می کشد ونمی گذارد صدای مردم شنیده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
کل دنیا تروریستن یا حامی تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
آمریکا و چند کشور اروپایی کل دنیا نیستند و همین چند کشور دزد و تروریست هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
دادا اشتباه زدی.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
چرا اینقدر دسپاچه زود اعدام؟ خیلی از حقوقدانان و قضات داخلی هم مورد اشکال میدانند. خودخواهی مسوولین را آبیاری نکنین رسانه های جناحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اگر خودت هم اسیب دیده ارازل و اوباش بودی همچین حرفی میزدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
دستم اشتباهی تائید کرد آن مدافعان امنیت را شهید کردند شما معترضان به اعدام چرا فریاد نزدید و محکوم نکردید حالا مدافع حقوق انسان شدید؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۲۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
راست میگی بای اول اجازه میدادند کل مملکت رو آتیش بزنه ومردمو فتل عام کنه بعد اعدامش میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
دوتا از این سلیبریتی هارو اعدام کنن حساب کار میاد دستشون بقیه ماستارو کیسه میکنن قانونو باید برای همه به طور عادلانه اجرا بشه و شهرت نباید مانع از اجرای قانون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
چطور اون زمانی که گردنبند علی دایی را دزدیدند داشت برای یک گردنبند دزد اشد مجازات را خواستار شد
چطور اون دزد گوشی فرزند قاسم خانی اشد مجازات را خواستارشد
و الی آخر.....
واقعا چطور آدمهای هستید شما سلبریتهای وطن فروش و خائن و بنده دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
اونوقت اشد مجازات چی بود؟ اعدام؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
دمتگرممم
France
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
همه از قانون حرف بزن شما نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
هرچه می خواهند پارس کنند.دیگه آبروی نزد ملت ما ندارند وهمه لشکر غرب درایران لو رفته.با قدرت اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
تو هنوز معنی واژه پارس رو نمیدونی اونوقت اومدی درباره قانون و اعدام حرف میزني.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
پارس کردن که کار توئه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
افراد خرابکاری که برای مردم سلب آسایش می کنند باید حتما اعدام بشن وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
با همه طبق قانون برخورد می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
کسانیکه کشور را ماه ها به آشوب کشیده و برای مردم هزینه ایجاد کردند باید هزینه ی غلط اضافه ای خود را بدهند. قوه قضاییه باید با قدرت هر چه تمام تر آخرین ضربه را بر پیکرِ خائنین به جان و مال و ناموس مردم وارد نماید.
*خربزه خوردی پایِ لرزش هم باید بنشینی*
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سلبریتی مگه چه فرقی داره کسی که باعث آشوب وفتنه باید طبق قانون برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
جرم امثال علی کریمی کثافت وطن فروش بیشتر از اون بدبخت خود فروشی هست که اعدامش کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
جالبه این ها به سرزدن های شیعیان عربستان اعتراضی ندارند ولی هر اوباش واراذل قمه به دست با سلاح که به جون مردم تعرض می کنند شدندآدم خوب ،البته اونها هر تروریست براشون حکم انسانیت داره
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۰۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
چرا این ها به جنایات روزانه اسرائیل بی تفاوت هستند؟ کشتار خوب و بد هم باز از نگاه غربی ها تعبیر پیدا می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
هرکس حرف مفت زد خودشم اعدام کنیدوالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ‌
۱۲:۰۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
پس اول باید تو اعدام بشی که حرف مفت میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
صرف حرف زدن نیست
قبلا اعلام کردند کسی بر علیه امنیت اقدام کند باید مجازات شود طبق قانون
شهرت وثروت و آقا زاده بودن هم مانع اجرای قانون نمیشه.
اگر اجرای قانون قاطعانه وجدی ومستمر برای همه یکسان باشد قطعا هم امنیت پایدار خواهیم داشت هم اعتماد و حمایت مردم.
حکم خدا و قانون باید اجرا شود نه نظر 4تا دلقک با قیافه نقاشی شده وبَزَک کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
منافق ۱۲:۰۷ اگر حرف نزنی نمی گن لالی.
Iran (Islamic Republic of)
راسخی
۰۹:۰۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
دلم خنک شد ازاین اقدام دادگاه محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
قوه قضائیه
اقتدار اقتدار
استمرار استمرار
جدیت جدیت
بی تبعیض بی تبعیض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
از بس که بدبختی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
انشااله این خنکی دلت به جسمت هم بزنه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۰۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
الهی عزیزانت جلوت پرپر بشن.