شفافیت مالی و پویایی با یکپارچه سازی اموال و دارایی‌های شهرداری یزد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد برضرورت یکپارچه سازی کلیه اموال و دارایی‌های شهرداری به منظور انضباط و شفافیت مالی تاکید کرد.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه‌ای که با حضور معاون مالی و اقتصادی و همچنین مدیران اموال و املاک شهرداری برگزار شد گفت: مولدسازی، یکپارچه سازی و متمرکز ساختن کلیه اموال و دارایی‌های شهرداری به منظور برقراری انضباط و شفافیت مالی ضرورت دارد تا در دستور کار قرار گیرد.

نیکونژاد ادامه داد: در یک سازمان زنده و پویا اگر مدیر سازمان اطلاعات درستی از وضعیت اموال و دارایی‌های سازمان خود را نداشته باشد چگونه میتوان انتظار داشت بتواند مدیریت صحیح و منطقی بر اموال و دارایی‌های آن سازمان را داشته باشد.

او افزود: ساماندهی اموال و املاک شهرداری که از مطالبات شورای ششم است در کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پیگیری و بررسی می‌شود، بر همین اساس، مقرر گردید مدیر املاک شهرداری تا پایان سال به صورت سیستمی و هوشمند آمار دقیق املاک شهرداری را در اختیار کمیسیون نظارت و حقوقی قرار دهد.

به گفته او همچنین مدیر اموال و جمعداری شهرداری نیز موظف شدند در خصوص اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول شهرداری در تمام مناطق و سازمان‌های شهرداری گزارش دقیقی را تا پایان سال إرائه دهند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: هدف از این اقدام، ایجاد سیستم یکپارچه و مولد برای کلیه اموال و دارایی‌های شهرداری به منظور شفافیت، انضباط مالی و همچنین نظارت و کنترل بر آن است.

نیکونژاد خاطر نشان کرد: متأسفانه تاکنون دارایی‌ها و اموال شهرداری به صورت یکپارچه و کامل تهیه نشده و آمار‌ها اکثرا به صورت جزیره‌ای و مقطعی بوده و هرکدام منطقه‌ای اعلام شده است به نحوی که تغییرات، جابجایی‌ها و ادغام یا تفکیک سازمان‌ها هیچ تاثیری در لیست اموال نداشته و در بروز رسانی آمار اموال تغییرات صورت گرفته منظور نشده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت: همانگونه که تعداد نیروی انسانی شهرداری به صورت متمرکز توسط یک معاونت کنترل و نظارت می‌شود و به طور دقیق و منظم مشخص و تغییرات صورت گرفته بروز رسانی می‌شود، آمار اموال و املاک شهرداری نیز باید به صورت جزئی و لحظه‌ای بروزرسانی شود و مادامی که این اتفاق نیفتد، چه بسا کالایی در شهرداری موجود باشد، اما به دلیل درخواست واحدی و عدم اطلاع از وجود آن کالا، مجدد خریداری گردد و این چنین بیت المال اصراف گردد و ما همه باید در این مورد و سایر موارد مشابه مسئول و پاسخگو باشیم، چرا که بعد از یک مدت علی رغم اینکه از آن کالا استفاده مناسب و بهینه‌ای نشده، تاریخ مصرف آن کالا منقضی میشود و باید از رده خارج و یا اسقاط گردد، ما حتی آمار دقیق و درستی برای کالا‌های اسقاطی و از رده خارج سازمانی هم نداریم.

نیکونژاد در پایان توصیه کرد: حال که بنا بر ثبت دقیق آمار و اموال شهرداری هست چه بهتر که همزمان سیستم ۵ s که همان اجرای نظام آراستگی سازمانی است را در هر اتاق و سازمان و منطقه و معاونت اجرا شود تا کالا‌های سرمایه‌ای مازاد و غیر ضروری از اتاق‌ها جمع آوری گردد و منجر به بهره وری و افزایش اثر بخشی سازمانی و خروج از خستگی و آشفتگی سازمانی بشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار