راه‌اندازی اینترنت اشیاء در قم

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: طرح اینترنت اشیاء در چندین فاز دنبال خواهد شد.

علی مؤمن حجازی  با اشاره به اینکه اساس پیشرفت یک کشور مبتنی بر خلاقیت، تولید علم و وارد کردن علم به صنعت است، اظهار کرد: تحقق این موضوع منجر به خودکفایی خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: کشور خودکفا با اتکا به دانش و نیروی جوان خود می‌تواند نیاز‌های جامعه را رفع کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه با پژوهش‌های نوین و کاربردی می‌توانیم به خودکفایی برسیم، مطرح کرد: خوشبختانه در مجموعه شهرداری قم ارتباط خوبی با مراکز مختلف علمی و فناوری وجود دارد.

او با اشاره به اینکه استقرار اینترنت اشیاء یکی از مهم‌ترین موضوعات است که در مجموعه شهرداری قم پیگیر آن هستیم، عنوان کرد: این طرح در چندین فاز دنبال خواهد شد.

مؤمن حجازی با تأکید بر اینکه در فاز نخست سنسور‌های مرتبط با حوزه کشاورزی و آبیاری به‌صورت آزمایشی متصل خواهند شد، گفت: این موضوع موجب می‌شود تا اطلاعات به‌زودی از آبیاری و وضعیت فضای سبز شهر داشته باشیم.

او در پایان اضافه کرد: در فاز دوم نیز مبتنی بر اطلاعات به‌دست‌آمده از فاز نخست تصمیمات بهتر و اثرگذارتری در حوزه مصرف انرژی خواهیم داشت.

اینترنت اشیاء  به اشیاء و تجهیزاتی می‌گویند که در محیط پیرامون ما قرار دارند و به شبکه اینترنت متصل می‌گردند.در این فناوری دستگاه‌ها و خودروهای مجهز به حسگرهای الکترونیکی و اینترنت  به یکدیگر متصل می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار