استاندار خراسان رضوی:

ذخیره‌سازی و حفر چاه‌های جدید گازی اولویت این استان است

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ذخیره‌سازی گاز در مخازن طبیعی، اکتشافات و حفر چاه‌های جدید گازی اولویت این استان قرار دارند.

 یعقوبعلی نظری  استاندار خراسان رضوی پس از بازدید از چند واحد تولیدی در جمع فعالان اقتصادی در شهرک ماشین سازی و فناوری‌های برتر مشهد گفت: همچنین انتقال گاز ترش (گاز خام اولیه) از ترکمنستان به خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد.

او افزود: در حال حاضر کشور با ۱۵ هزار مگاوات کمبود تولید برق مواجه است و زمان زیادی لازم است تا بتوان این کمبود را جبران کرد، زمانی که فشار گاز هم کم می‌شود، کمبود‌ها در ابتدا از شمال شرق کشور بروز و ظهور پیدا می‌کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به کمبود‌های موجود در زیرساخت‌های استان نمی‌توان صنایع را تعطیل کرد، لازم است صاحبان صنایع روی تامین آب و برق خود راهکار‌های جدیدی اتخاذ کنند.

نظری بیان کرد: از این پس حرکت توسعه مشهد به سمت شرق خواهد بود و دلیلی برای فشرده شدن زیرساخت‌ها و صنایع در غرب مشهد وجود ندارد.

او با بیان اینکه ایجاد و توسعه صنعتی در قالب شهرک شماره پنج مشهد و همچنین رویکرد کلان اقتصادی خراسان رضوی به سمت شرق آن است،تصریح کرد: شرق مشهد نقطه تلاقی ترانزیتی قوی خواهد داشت و زیرساخت‌ها نیز در آن منطقه رو به توسعه است، لذا دیگر دلیلی برای توسعه به سمت غرب و استقرار صنایع در این منطقه وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مشهد برای تیر سال آینده با پنج هزار لیتر در ثانیه کمبود آب مواجه است، لذا تلاش اولیه ما تامین آب آشامیدنی برای آن مقطع زمانی است که زائران زیادی در این شهر حضور می‌یابند، در این راستا شاید چند چاه کشاورزی را هم اجاره کردیم.

نظری با  بیان مشکلات از سوی فعالان اقتصادی در خصوص بانک، بیمه و مالیات و زیرساخت‌ها را مسائلی پر تکرار دانست واظهار داشت: همواره در نشست با فعالان اقتصادی این مسائل مطرح می‌شود که پاسخ برای آن‌ها نیز وجود دارد، اما این طور نیست که بگوییم دولت در این خصوص کم کاری کرده است.

او افزود: ما همه در یک سنگر قرار داریم و یک هدف آن هم رونق اقتصادی را دنبال می‌کنیم، مسائلی مانند بیمه تامین اجتماعی و مالیات جزو قوانین کلی در کشور است و راهکار آن در دست مرکز بوده لذا باید نشست‌های اقتصادی در استان کاربردی‌تر و پیرامون مسائل خود استان باشد.

وی ادامه داد: مشکلات همیشه وجود دارند، اگر خیلی معطل مشکلات جزئی شویم، از افق‌های بلند توسعه باز می‌مانیم، رفتار و مواجهه صحیح با مشکلات بسیار اهمیت دارد لذا باید مسائل را فهرست بندی و اولویت بندی کنیم.

نظری گفت: از فعالان اقتصادی انتظار می‌رود که ابتدا مسائل و مشکلات عمده در حوزه صنعت و اقتصاد استان را بیان کنند و در نهایت پیشنهاد‌های رو به جلو و پیشرفت را ارایه دهند.

استاندار خراسان رضوی: ذخیره‌سازی و حفر چاههای جدید گازی اولویت این استان است

استاندار خراسان رضوی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی از حضور و سرمایه گذاری در مشهد و این استان گفت: در حال حاضر سرمایه گذارانی از استان‌های دیگر در سرخس سرمایه گذاری و اشتغالزایی کرده‌اند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد و بسیاری از افراد عاشق سرمایه گذاری در مشهد هستند، سرمایه گذاری در این شهر قابل مقایسه با هیچ نقطه دیگری نیست و این یک مزیت برای خراسان رضوی به شمار می‌رود.

نظری اظهار داشت: دولت و حاکمیت باید زمینه ساز و بسترساز و حمایت کننده فعالان بخش اقتصادی باشد، با این حال فعالان اقتصادی نباید مشکلات جزئی را به کل استان تعمیم دهند و فعالیت‌ها را نادیده بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.