کارگاه «غذا‌های فراموش شده» گیلان + تصاویر

کارگاه آموزشی «غذا‌های فراموش شده» امروز به مناسبت هفتمین سال پیوستن رشت به شبکه شهر‌های خلاق خوراک شناسی یونسکو برگزار شد.

ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفتمین سال معرفی و پیوستن شهر رشت به عنوان «شهر خلاق خوراک شناسی» یونسکو با نمایش «غذا‌های فراموش شده» امروز (یکشنبه ۲۰ آذر ماه) در این شهر برگزار شد.

سید حسین رضویان، عضو شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم گفت: هفتمین سالگرد شهر خلاق را امروز با هم گرامی میداریم و آرزو می‌کنم تحقق همه اهداف شهر خلاق خوراک را در رشت در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد باشیم.

او با تأکید بر اینکه تاکنون آنچه که می‌بایست بر مبنای شهر خلاق خوراک شناسی در رشت اتفاق می‌افتاد، رخ نداده است، افزود: پرداختن به موضوع شهر خلاق فقط این نیست که نسبت به گرامیداشت آن اقدام کنیم و یا تنها در مورد خوراک‌های سنتی شهرمان صحبت کنیم.

سید حسین رضویان، عضو شورای اسلامی شهر رشت

این عضو شورای رشت با بیان اینکه هدف شهر خلاق خوراک فقط معرفی خوراک نیست، تصریح کرد: فرهنگ و موضوعات فرهنگی در امر شهر خلاق خوراک شناسی رشت دیده نشده است در حالی که باید مسیر به گونه‌ای طی می‌شد تا فرهنگ شهر رشت با فرهنگ سایر شهر‌های جهان گره بخورد.

رشت، بهشت خوراک ایران

لاله طالبی، سرپرست واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت هم در این مراسم گفت: این شهر دارای منابع طبیعی و میراثی زیادی است و با داشتن صنعت آشپزی قوی به این شهر لقب بهشت خوراک ایران را داده اند.

او با بیان اینکه خلاقیت فراوانی در بین مردم رشت دیده می‌شود، افزود: هنر آشپزی فقط مختص بانوان نیست بلکه آقایان رشتی نیز از این هنر بهره‌مند هستند.

سرپرست واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: خوشحالیم که رشت عزیزمان برند شهر خلاق خوراک را داراست و امیدواریم با تلاش‌های فراوان همه کسانی که در ایجاد این برند سهیم بودند، شاهد رشد و توسعه این شهر در این حوزه باشیم.

کارگاه «غذا‌های فراموش شده» گیلان در رشت

شهر رشت در سال ۱۳۹۴ به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی از سوی سازمان جهانی یونسکو انتخاب شد.

کارگاه «غذا‌های فراموش شده» گیلان در رشت

کارگاه «غذا‌های فراموش شده» گیلان در رشت

کارگاه «غذا‌های فراموش شده» گیلان در رشت

کارگاه «غذا‌های فراموش شده» گیلان در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
پول نداریم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۱۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
گشنمه. از این غذاها می خوام