فراخوان بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز منتشر شد

حامد صالحی مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز گفت: «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» عنوان بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز است.

حامد صالحی، مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز، ضمن این که موضوعات  فراخوان بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز را در ۲۱ بخش برشمرد، بیان کرد: نقش معلم در پیوند نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد، جایگاه معلم در تبیین ارائه الگو‌های برتر نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد، تجربه زیسته معلمان در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و ظرفیت فناوری و فضای مجازی در پیوند نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد از جمله موضوعات این فرخوان می‌باشد.

او نقش ساحت زیبا شناختی در تسهیل پیوند نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد، چگونگی پیوند نماز با عناصر برنامه درسی تربیت معلم، نقش بصیرت و تدبر در عمق بخشی به پیوند نماز با ارکان مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد و معلم، مدرسه، خانواده و تربیت اجتماعی را از دیگر موضوعات فراخوان اعلام کرد.

صالحی با اشاره به نقش دانشگاه در جامعه تصریح کرد: نقش دانشگاه فرهنگیان در احیای تفکر دینی و ترویج معارف نماز در بین آینده سازان انقلاب اسلامی، نقش استادان و مدیران و معلمان و مربیان امور تربیتی در تحقق پیوند نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد، ایده‌های عملی در شیوه‌های دعوت دانش آموزان به نماز در مدارس و مساجد، الگو‌های خلاقانه در ایجاد همگرایی و تعامل بین مدرسه، خانواده و مسجد و تجربه حضور روحانی مساجد و نهاد‌ها در مدارس همجوار و جذب دانش آموزان و خانواده آنان به مسجد را از دیگر موضوعات فراخوان اجلاس ۲۹ نماز عنوان کرد.

حامد صالحی، سایر موضوعات فراخوان را، بازشناسی تجربه‌های مؤفق متولیان مدرسه و مسجد در پیوند خانه، مدرسه و مسجد و آموزش معارف نماز، الزامات و بایسته‌های دانشی و بینشی ورود مبلغین و روحانیون به مدرسه، تأملی درجایگاه پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در شناخت عوامل فرهنگی و اجتماعی اقبال و ادبار نسل نو نسبت به اقامه نماز و راهکار‌ها بیان کرد.

او ادامه داد: شیوه‌های همگرایی مدیران و مربیان امور تربیتی مدارس و انجمن‌های اولیاء ومربیان و امامان جماعت مساجد در پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد، الگو‌های موفق هیئت‌های اندیشه ورز و شورا‌های نماز و انجمن اولیاء و مربیان مدارس، ایده‌ها و الگو‌های مؤفق برای رونق نماز جماعت مدارس و دانشگاه‌ها توسط دانش آموزان و دانشجویان، الگو‌های موفق در پیوند نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و مسجد در ایران و کشور‌های اسلامی و نقش استانداران و فرمانداران به عنوان روسای شورا‌های اقامه نماز در حمایت از گسترش فرهنگ و معارف نماز در مدارس  و مراکز علمی کشور از دیگر موضوعات این اجلاس هستند.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قالب‌های شرکت در فراخوان، گفت: علاقمندان می‌توانند در قالب‌های ایده، تجربه و مقاله آثار خود را تا ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه اجلاس از طریق سامانه مورد نظر ارسال کنند.

او خاطرنشان کرد: زمان اعلام نتایج یکم بهمن ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز  در نشانی مشخص شده اعلام خواهد شد و به ۱۲۸ نفر برگزیده فراخوان لوح تقدیر و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هدایای ارزنده معنوی تقدیم خواهد شد.

 صالحی افزود: افراد برتر، شامل ۳۲ نفر رتبه‌های اول، ۳۲ نفر رتبه‌های دوم، ۳۲ نفر رتبه‌های سوم و ۳۲ نفر تقدیر می شوند و به کلیه شرکت کنندگان گواهی حضور در فراخوان اعطاء خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار