نیاز به اعتبار برای بازسازی و مرمت بنا‌های تاریخی اندیمشک

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک گفت: برای بازسازی و مرمت بنا‌های تاریخی این شهرستان نیازمند اعتبارات هستیم.

هانی خادمی گفت: درخواست‌های لازم برای حفظ آثار تاریخی را متذکر شده‌ایم و امید است پس از بررسی‌های لازم و با تخصیص اعتبارات در راستای حفاظت از آثار باستانی این شهرستان و مرمت و بازسازی آن‌ها اقدامات موثری انجام شود.

او می گوید: با توجه به تغییرات جوی هنگام بارندگی به بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله قلعه رزه، پل صیحه و... آسیب وارد می‌شود و حتما به مرمت نیاز دارند، به صورت کلی مرمت‌های انجام شده در بنا‌های تاریخی مربوط به گذشته است و در حال حاضر مرمت جدیدی نداریم.

شهرستان اندیمشک علاوه بر آثار تاریخی دارای جذبه‌های گردشگری درخور توجهی است. وجود دو سد بزرگ و شناخته شده کرخه و بالارود در این شهرستان مقصد بسیار خوبی را برای گردشگران و توریست‌ها فراهم ساخته است. سد بالارود در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی و سد کرخه در ۲۴ کیلومتری شمال غربی این شهرستان واقع شده‌اند که برق مصرفی مناطق زیادی از استان و کشور را تأمین می‌کنند. علاوه بر این دسترسی به آب شیرین سرچشمه‌های دریاچه دز باعث شده که این شهرستان یکی از بهترین آب‌های آشامیدنی کشور را دارا باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.