جذب نیرو‌های بومی باید اولویت صنایع جوین باشد

فرماندار جوین گفت: این شهرستان از قطب‌های صنعتی غرب خراسان رضوی است که در صورت به‌کارگیری نیرو‌های بومی، نرخ بیکاری کاهش چشمگیری خواهد یافت.

علی سامقانی فرماندار جوین گفت: این شهرستان از قطب‌های صنعتی غرب خراسان رضوی است که در صورت جذب و به‌کارگیری بیشتر نیرو‌های بومی، نرخ بیکاری جوانان آن کاهش چشمگیری خواهد یافت.

او افزود: کارخانه‌های فولاد، اسید سیتریک و ماشین‌های الکتریکی جوین در کنار مجموعه کشت و صنعت، بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی جوین است.

فرماندار جوین ادامه داد: بخش عمده‌ای از نیرو‌های فعال در صنایع جوین غیربومی و از شهرستان‌های همجوار هستند که در صورت توجه بیشتر نسبت به استفاده از جوانان منطقه، بیکاری در جوین به حداقل می‌رسد.

سامقانی بیان کرد: هم اینک یکی از مطالبات بحق مردم و جوانان جوینی، استخدام دانش‌آموختگان دانشگاهی و نیروی‌های بومی در صنایع شهرستان است.

او با اشاره به ظرفیت صنایع جوین و اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر در این مجموعه ها، تصریح کرد: کارخانه فولاد در این شهرستان با ظرفیت احیای مستقیم ۸۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال در حکم آباد جوین قرار دارد.

فرماندار جوین تاکید کرد: همچنین کارخانه اسید سیتریک جوین در زمینه تولید انواع شوینده، پاک کننده‌ها و مواد نگهدارنده بزرگترین مجموعه تولید اسید سیتریک در خاورمیانه است.

سامقانی اظهار کرد: شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین نیز که در سال‌های اخیر اقدام به ساخت الکتروموتور‌های مورد نیاز وزراتخانه‌ها و واحد‌های تولیدی کشور کرده، آمادگی تولید هر نوع الکتروموتور مورد نیاز کشور را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.