کاهش ۵۰ درصدی اقامت در هتل‌های خراسان رضوی

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: شرایط ناشی از ناآرامی‌های اخیر موجب کاهش ۵۰ درصدی اقامت در هتل‌های این استان شده است.

محمود مادرشاهیان رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: شرایط ناشی از ناآرامی‌های اخیر موجب کاهش ۵۰ درصدی اقامت در هتل‌های این استان و تحمیل خسارت و زیان به فعالان این حوزه شده است.

او افزود: البته این تاثیر منفی بر سفر و گردشگری منحصر به این استان نبوده و در کل کشور رقم خورده است، اما با کمال تاسف همیشه در چنین شرایطی بیشترین صدمات و خسارات به بخش گردشگری و زیارت وارد می‌آید.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر بین ۱۵ تا ۲۰ درصد گنجایش هتل‌های خراسان رضوی با حضور مسافران تکمیل شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میزان تکمیل ظرفیت این واحد‌ها ۷۰ درصد بوده است، بنابراین شاهد افت بیش از ۵۰ درصدی اقامت مسافران و گردشگران در هتل‌های استان داریم.

مادرشاهیان با اشاره به اینکه بخش زیادی از گردشگران و زائران در هتل‌ها از میان گردشگران خارجی هستند، بیان کرد: اغلب زائران ما از کشور‌های همجوار مانند عراق، امارات، عمان هستند و با وقوع چنین ناآرامی‌ها و شرایطی شاهد تاثیر منفی شدیدی بر ورود گردشگران خارجی هستیم.

او تصریح کرد: به خوبی می‌دانیم که مشهد شهر زیارتی است و بیش از ۹۰ درصد مسافران و زائران با قصد زیارت به این شهر سفر می‌کنند، با توجه به نذر‌هایی که دارند به احتمال زیاد شاهد به تعویق انداختن سفرهایشان تا آرام شدن شرایط خواهیم بود، بنابراین هتل‌ها و کلیه واحد‌های اقامتی باید خود را آماده میزبانی هرچه بهتر بدانند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با اشاره به صدمات و لطمات فراوان وارد شده به این بخش از واحد‌های اقامتی که حجم سرمایه‌گذاری هنگفتی دارد، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم فعالیت واحد‌های اقامتی پایدار بمانند تا هتل‌ها و نیروی انسانی شاغل در آن‌ها از گردونه خدمات حذف نشوند.

مادرشاهیان اظهار کرد: به همین دلیل با تلاش‌های انجام شده تاکنون هیچ مورد از کاهش یا تعدیل نیرو در واحد‌های اقامتی هتل‌های خراسان رضوی گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
با سلام والا فکر نکتم مردم به این چیزهایی که تو گزارش گفتید به مسافرت نمیرن گرانی ها باعث شده مردم نتوانن با این مخارج سرسام اور به سفر بروند من که از اول کرونا بیکار شدم وشرمنده زنوبچمم خدا به دادمون برسه امیدواریم دولت کاری کنه بیکاری ریشه کن بشه تا امنیت برگرده