تکمیل راه آهن میانه-اردبیل نیازمند سه هزار میلیارد ریال اعتبار است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تکمیل راه آهن میانه اردبیل نیازمند سه هزار میلیارد ریال اعتبار است.

داود شایقی گفت: تلاش می‌شود تا قبل از تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، برای طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد ردیف اعتبار ملی در قالب ماده ۲۳ اخذ شود تا این طرح به عنوان یکی از خواسته‌های مردم منطقه اجرایی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در سال مالی گذشته برای طرح راه آهن اردبیل – میانه اختصاص یافت، می گوید: پارسال اعتبار مصوب راه آهن اردبیل – میانه ۲ هزار میلیارد ریال بوده که در آخر سال مالی با رشد چهار برابری به هشت هزار میلیارد ریال رسید.

به گفته او، امسال هم برای راه آهن اردبیل-میانه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

شایقی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی طرح ریلی میانه- اردبیل گفت: برای تکمیل این طرح ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع نیاز است که تلاش می‌شود از ظرفیت‌های قانونی بودجه به ویژه تهاتر نفت و فاینانس بانکی برای تکمیل و راه اندازی این طرح بزرگ ملی استفاده کرده و سال آینده شاهد بهره برداری از راه آهن اردبیل – میانه باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل همچنین از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰ خبر داد و می گوید: ۳۸ هزار میلیارد ریال منابع استان پارسال جذب شد که بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال آن از محل سفر رئیس جمهور اختصاص یافته است.

شایقی گفت: تخصیص نقدی این منابع برای اجرای طرح‌های زیربنایی و پیشران استان اردبیل از قبیل راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها، تکمیل سدها، طرح‌های آبرسانی، تکمیل زیرساخت‌های گلخانه ای و پایاب سدها هزینه شده است.

او با اشاره به جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ می گوید: با بسته شدن پرونده جذب و تخصیص اعتبارات ۱۴۰۰ تلاش بر جذب منابع و اعتبارات سال ۱۴۰۱ است که با گذشت ۷۹ روز از سال مالی مبلغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تخصیص یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار