آلودگی هوا فعالیت ورزشی دانش آموزان مشهد را متوقف کرد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:با توجه به آلودگی هوا، فعالیت ورزشی دانش آموزان در فضای باز مدارس مشهد متوقف شده است.

صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به آلودگی هوا طی روز‌های اخیر در کلانشهر مشهد و بر اساس بخشنامه موجود در این زمینه فعالیت ورزشی دانش آموزان در روز‌های آلوده حذف می‌شود.

او افزود: مدیران مدارس طبق بخشنامه باید فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان و هرگونه فعالیت برون مدرسه‌ای را در روز‌های آلودگی هوا به صفر برسانند تا سلامت دانش آموزان تامین شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این که طی سه روز گذشته میزان آلاینده‌ها در هوای تنفسی مشهد افزایش داشته همه مدیران مدارس باید بخشنامه مربوطه را اجرا کنند.

سلطانی بیان کرد: این اقدام برمبنای پروتکل‌های داخلی اجرا می‌شود، اما تعطیلی مدارس منوط به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از برگزاری کارگروه آلودگی هوای استان است که تا کنون اعلام و برگزاری در این زمینه انجام نشده است بنابراین مصوبه‌ای در این رابطه نداشته‌ایم.

او تصریح کرد: در صورت اعلام تعطیلی، مدارس ابتدایی و استثنایی به دلیل حساسیت بیشتر در اولویت هستند و سایر مدارس سایر مقاطع در اولویت بعدی قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار