رفع تصرف بیش از ۲۲ هزار مترمربع از اراضی ملی در سقز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز از رفع تصرف بیش از ۲۲ هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز خبر داد.

بهزاد شریفی گفت: از تصرفات غیر قانونی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق جلوگیری و وفق مقررارت برخورد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز بیان کرد: مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، تابع مقررات ویژه‌ای بوده و هر گونه دخل و تصرف خارج از ضوابط و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است، اما متأسفانه بعضی از افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا به دلیل عدم آگاهی درخصوص این مناطق، باعث تخریب و برهم زدن اکوسیستم در مناطق می‌شوند.

او تأکید کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند و با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز با وسعت بیش از ۳۸ هزار هکتار در شمال شرق شهرستان سقز واقع شده است.

این زیستگاه که شکل تپه ماهوری دارد در سال ۱۳۸۶ برابر مصوبه شماره ۲۹۰ شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده ثبت گردیده و دارای ۱۸۰ گونه پرنده، ۱۷ گونه پستاندار، و ۳۵۰ گونه گیاهی می‌باشد.

گونه شاخص این منطقه قوچ و میش ارمنی بوده و دو اثر مهم باستانی و گردشگری استان شامل غار کرفتو و قلعه باستانی زیویه در این منطقه قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.