اجرای طرح مقابله با آفت تشی در سیرجان

در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی‌های متوالی، آفت تشی یا جانور سیخور به بیش از ۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های سیرجان، خسارت وارد کرده است.

فرماندار ویژه سیرجان، رئیس اداره منابع طبیعی و جمعی از مدیران شهرستان از طرح احیا و حفاظت از درختان بنه و برخی اقدام‌ها و پروژه‌های اداره منابع طبیعی این شهرستان در منطقه بازدید کردند.

علی یعقوبی فرماندار ویژه سیرجان در حاشیه این بازدید گفت: در شهرستان سیرجان شاهد هستیم که درختان جنگلی دچار آفت‌و امراض گیاهی هستند و این می‌طلبد همه امکانات برای مبارزه با آفت درختان و جنگل‌ها بسیج شود.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان سیرجان نیز در این بازدید در خصوص اجرای طرح مقابله با آفت تشی یا سیخور گفت: در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی‌های متوالی، آفت تشی یا جانور سیخور به بیش از بیست هزار هکتار از جنگل‌های منطقه جنوب و غرب سیرجان، منطقه داربست، گل گهر و میان کوه زیارت خسارت وارد کرده است.

مهران میرشاهی افزود: برنامه‌های پیشگیرانه مقابله با این آفت با توری کشی اطراف تنه درخت بنه، سنگ‌چین کردن زمین اطراف و هرس سرشاخه‌های خشک این درختان صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: آفت تشی یا جانور سیخور با خوردن پوست طوقه درختان بنه و نابودی آوند‌های گیاه موجب خشک شدن درختان و از بین رفتن پوشش جنگلی و طبیعی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.