اعدام یک نظامی سابق آمریکایی متهم به قتل در می‌ سی سی پی

یک تفنگدار دریایی سابق آمریکا که متهم به تجاوز و قتل یک دختر نوجوان ۱۶ ساله در سال ۲۰۰۰ بود، در ایالت می‌سی سی پی اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، توماس ادوین لودن، ۵۸ ساله که سابقا یک تفنگدار دریایی آمریکا بود ساعت ۱۸ به وقت محلی (نیمه شب به وقت گرینویچ) در زندان پارچمن، زندانی با تراکم جمعیتی بالا در این ایالت واقع در جنوب آمریکا، با تزریق ماده کشنده اعدام شد.

لودن که تنها در جاده‌ای روستایی در حالی که خودرو وی پنجر شده بود، پیدا شده بود، به ربودن لیزا گری در سال ۲۰۰۰ اعتراف کرده بود. این تفنگدار دریایی سابق و مامور استخدام ارتش اعتراف کرده بود در خودرو خود بار‌ها به لیزا تجاوز کرده و سپس او را خفه کرده است.

بر اساس اسناد قضایی، لودن یک روز بعد در کناره جاده در حالی که کلمات «من متاسفم» را روی سینه خود حک کرده بود، پیدا شده بود. او در سال ۲۰۰۱ به مجازات اعدام محکوم شده بود. به ادعای این خبرگزاری اعدام او در روز چهارشنبه هجدهمین اعدام در آمریکا در سال ۲۰۲۲ بود. 

بررسی‌های انجام شده در مورد اعدام با تزریق کشنده در آمریکا در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که ۸.۴ درصد از اعدام‌ها با تزریق مرگبار ناموفق بوده است. در اعدام با تزریق ترکیبی این میزان به ۲۲.۴ درصد رسید. اعدام وحشتناک «کلیتون لاکت» در «اوکلاهما» و اعدام «جوزف وود» در «آریزونا» در سال ۲۰۱۴ نمایش وحشتناکی از این نوع اعدام را نمایش دادند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
نظامی را چرا اعدام کرده میفرستاد جنگ
آخرین اخبار