پدیده سرقت کابل بلای جان شهروندان سقزی

ازابتدای امسال قریب به ۷ تن سیم و کابل برق در شهرستان سقز سرقت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش دارد.

مدیرتوزیع برق شهرستان سقز از افزایش ۵۰ درصدی آمار سرقت سیم و کابل طی سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: ازابتدای امسال تاکنون قریب به ۷ تن سیم و کابل برق در شهرستان سقز به سرقت رفته که تنها ۳.۵ تن آن مربوط به آبان ماه بوده است.

 عبدالله ابراهیمی با تاکید بر اینکه علت قطعی مکرر برق درسطح شهر و روستای این شهرستان سرقت سیم و کابل توسط سارقین بوده است، افزود: با توجه به پیامد‌های مخرب سرقت سیم و کابل که می‌تواند علاوه برایجاد خاموشی در منطقه سرقت، لطمات سنگین تری را به شبکه برق همچون ایجاد اتصالی و احتمال برق گرفتگی و بروز شرایط پرخطر برای عابرین و اهالی محل فراهم می‌آورد.

او با اشاره به اینکه طی ۸ ماهه امسال بیش از ۲۰۰ مورد قطعی برق در نقاط شهری و روستایی این شهرستان ناشی از سرقت شبکه به ثبت رسیده، افزود: به دلیل سرقت‌های صورت گرفته در حوزه سیم و کابل تاکنون قریب به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه‌های توزیع برق در سقز وارد شده است.

مدیرتوزیع برق شهرستان سقز بیان کرد: بخش عمده‌ای از توان و هزینه این مدیریت دراین روزها، تامین سیم وکابل وهمچنین بازسازی مجدد شبکه‌های سرقت شده است، اما آنچه که قابل جبران نیست آسیب‌های احتمالی ناشی از سرقت و قطع برق شهروندان سقزی است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بهسازی شبکه و تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار گامی اساسی در راستای جلوگیری از سرقت شبکه برق بشمار می‌رود، گفت: ضروریست تا متولیان امر، موضوع سرقت شبکه‌های برق را به صوورت جد پیگیری نموده وبه مثابه اخلال در نظم عمومی با آن برخورد جدی صورت گیرد.

او در پایان اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوکی که در حال صعود و یا فرود از تیر‌های برق یا دستکاری تجهیزات برق هستند مراتب را سریعا به شماره ۱۱۰ نیروی انتظامی و یا سامانه ۱۲۱ شرکت توزیع برق اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.