حال ناخوش رنگ آمیزی و زیبایی بصری دیوار‌های سطح شهر

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: رنگ آمیزی برخی از دیوار‌های سطح شهر، زیبنده یزد نیست و به دلیل نور خورشید و همچنین مدت زمان طولانی، رنگ اولیه خود را از دست داده است.

فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: سلامت روحی شهروندان به زیبایی و زیباسازی شهری به عنوان یک علم و هنر در حوزه معماری و شهرسازی گره خورده است.

او ادامه داد: محیط شهری مغشوش، نامنظم و آشفته اثر نامطلوبی بر شهروندان می‌گذارد؛ موضوعی که در بسیاری از جانمایی‌های تابلو‌های شهری، مبلمان شهری، تجهیزات شهری و بی توجهی سازمان‌ها به کلیت مناظر شهری در نما، کف و آسمان مشاهده می‌شود.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد بر همین اساس حفظ منظر شهری و پاکسازی سطح شهر از آلودگی‌های بصری و زیباسازی دیوار‌ها و همچنین لحاظ نمودن مولفه‌های یکپارچه طراحی و معماری فاخر در طرح‌های تفصیلی ضرورت دارد.

خامسی درخصوص استفاده از هنر دانشجویان در این زمینه گفت: میتوان از ظرفیت دانشجویان رشته هنر در ایجاد زیبایی بصری و مشارکت با شهرداری استفاده کرد.

او گفت: به طوری که دانشجویان طرح و ایده را ارائه دهند و پس از بررسی‌های لازم و نهایی شدن طرح‌ها، دیوار برای خلق اثر شناسایی و پس از زیرسازی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد و در مقابل شهرداری ظرفیت و امکاناتی را در خصوص مطالبات دانشگاه‌ها یا در زمینه رشته تحصیلی این دانشجویان به آن‌ها إرائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.