تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب حمل‌ونقلی حوزه CIS

منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی حوزه CIS تبدیل می‌شود.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: دومین شرکت سرمایه‌گذار روسی برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی بین کشور‌های حوزه CIS با مدیران این منطقه رایزنی کرد.

محمدرضا برهمند افزود: این در حالیست که کمتر از یک ماه از سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریالی روس‌ها در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای ساخت سایت تخصصی ترانشیپ زغال سنگ و کود پتاس و امضاء این قرارداد نگذشته است.

وی گفت: مدیران و کارشناسان شرکت هواپیمایی روسی در این رایزنی از امکانات و زیرساخت‌های شهرستان سرخس نظیر فرودگاه بین‌المللی، خطوط ریلی عریض و نرمال، گمرک، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و راه آهن دیدن کردند.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس که امکان جابجایی بار را از طریق خطوط ریلی، جاده‌ای و هوایی فراهم می‌کند، هدف از این بازدید را ایجاد قطب سه وجهی انتقال کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از مبدا یا به مقصد روسیه عنوان کرد.

برهمند افزود: بدین ترتیب که کالا از روسیه به‌صورت هوایی به فرودگاه سرخس منتقل و از طریق این منطقه به روش‌های ریلی، هوایی یا جاده‌ای به کشور‌های ترکیه و هندوستان و اروپا ارسال می‌شود.

وی با اشاره به رونق جذب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه منطقه در کنار مزیت‌های آن برای سرمایه‌گذاران، باعث شده است شاهد روند رو به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در سرخس باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار