حوزه و دانشگاه حواسشان به دسیسه‌های دشمنان باشد

امام جمعه گرگان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای مهم بودن این دو قشر است تا حواسشان به دسیسه‌های دشمنان باشد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان در خطبه‌های امروز (جمعه ۲۵ آذر) با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله مفتح گفت: دکتر مفتح یک شخصیت علمی و حوزوی بود که دست پلید منافقین این مرد و روحانی را از جامعه کشور گرفت و به همین مناسبت روز شهادت ایشان از سوی امام راحل به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.


آیت الله نورمفیدی افزود: وحدت به این معناست که دانشگاهیان و حوزویان قشری روشنفکر، عالم، دانشمند و آگاه هستند و به خصوص در این شرایط و بعد از انقلاب نقشه‌های دشمن را متوجه باشند و به ظاهر قضیه نگاه نکنند و به عمق قضایا نگاه کنند.


آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه کشور‌های اسلامی با اسرائیل و آمریکا همراهی می‌کنند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای مهم بودن این دو قشر است تا حواسشان به دسیسه‌های دشمنان باشد.


امام جمعه گرگان با بیان اینکه امروز اعلام می‌کنند کشور ایران ویران است، افزود: امروز اروپا هم مشکل شدید اقتصادی دارد و مشکلات اقتصادی در کشور ما هم وجود دارد که باید حل شود.

 

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی گفت: این مسائل نباید باعث شود تا اشتباه کنیم. حوزه و دانشگاه باید در چنین مواقعی به کمک جامعه بیایند و مردم را روشن کنند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: امروز حوزه ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت و به روزتر هم شده است.


امام جمعه گرگان با اشاره به جایگاه فاخر فعالیت‌های علمی و پژوهشی در کشور، گفت: تلاش شرکت‌های دانش بنیان و دانشمندان ایرانی موجب اقتدار و تعالی جمهوری اسلامی کشور شده‌اند.


آیت الله سید کاظم نورمفیدی، افزود: روزی قدرت نظامی، منشاء قدرت در جهان بود و هر کسی که قدرت نظامی قوی تری داشت حرف اول را می‌زد و بعد از آن مسائل اقتصادی به میدان آمد و در کنار قدرت نظامی کشور‌ها را از قدرت بیشتری برخوردار شدند.


آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ادامه داد: امروز دیگر قدرت در مسائل نظامی و اقتصادی مطرح نیست بلکه قدرت علمی است و هر کسی قدرت فناوری و علمی آن جلوتر باشد، از قدرت بالایی برخوردار است.


آیت الله نورمفیدی با اشاره به ۲۶ آذر، روز حمل و نقل و راهداری و تشکر از سازمان حمل و نقل و راهداران، گفت: در جریانات اخیر کشور بسیاری تلاش کردند تا در حمل و نقل کشور مشکل ایجاد کنند و کامیونداران را به اعتصاب سراسری دعوت کردند تا کشور را مختل کنند، ولی رانندگان و کامیونداران کشور تحت تاثیر این القائات قرار نگرفتند و گوش به این حرف‌ها نکردند و وظیفه شان را به نحو احسن انجام دادند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.