گذرگاه‌های همسطح چالش خطوط ریلی شمال

وجود ده‌ها گذرگاه همسطح در راه آهن شمال هم ایمنی و هم سرعت قطار‌ها را کاهش می‌دهد.

رحمان معصومی مدیرکل راه آهن شمال گفت: وجود گذرگاه‌های همسطح زیاد در حاشیه خطوط ریلی در محدوده راه آهن شمال نه تنها سبب کندی حرکت قطار‌ها شده بلکه ایمنی را هم کاهش داده است.

او افزود: فقط در محدوده چند کیلومتری ایستگاه گونی بافی تا ایستگاه قائم شهر ۸ گذرگاه همسطح وجود دارد.

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه وجود این گذرگاه‌ها به یکی از معضلات راه آهن تبدیل شده است، ادامه داد: برابر تبصره یک آیین‌نامه گذرگاه‌ها مصوب سال ۱۳۴۲ و ماده ۳۰ مقررات حرکت، ساخت هر گونه گذرگاه همسطح به علت خطر آفرین بودن آن ممنوع است.

معصومی گفت: بر اساس قانون همه این گذرگاه‌ها باید حذف یا به زیرگذر و روگذر تبدیل شوند.

او با بیان اینکه حذف تدریجی گذرگاه‌های همسطح از برنامه‌های درازمدت راه آهن جمهوری اسلامی است، افزود: با توجه به کثرت این گذرگاه‌ها در استان علاوه بر اعتبارات این شرکت به تعامل بیشتر مسوولان و اعتبارات استانی نیز نیاز است.

مدیرکل راه آهن شمال گفت: با اصلاح این گذرگاه‌های همسطح زمینه بروز برخورد افراد و خودرو‌ها با قطار نیز کاهش می‌یابد.

معصومی با اشاره به تراکم جمعیت در شهر‌های مازندران و تمرکز بالای جمعیت در مناطق مجاور خطوط راه آهن از رانندگان و ساکنان این مناطق خواست با توجه به حق تقدم عبور قطار، نکات ایمنی را هنگام عبور از این گذرگاه‌ها رعایت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.