جنبش حماس برای تحصن در مسجد الاقصی فراخوان داد

پس از اعلام آمادگی صهیونیست‌ها برای یورش به مجسد الاقصی و هتک حرمت آن جنبش حماس فراخوانی درخصوص تحصن در این مسجد منتشر کرد.

درپی اعلام آمادگی شهرک‌نشینان صهیونیست‌ برای هتک حرمت مسجد الاقصی به مناسبت عید یهودی «حنوکا»، جنبش مقاومت اسلامی حماس خواستار تحصن فلسطینی‌ها برای مقابله با صهیونیست‌های اشغالگر شد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، جنبش حماس اعلام کرد تجاوزات گسترده‌ای که گروه‌های صهیونیستی با پوشش کابینه رژیم اشغالگر راست افراطی در نظر دارند از فردا یکشنبه به مناسبت عید یهودی موسوم به "حنوکا" به مسجد الاقصی انجام دهند، در راستای تشدید درگیری و تحریک احساسات ملت فلسطین و عموم مسلمانان است.

در این بیانیه آمده است: ما دولت رژیم اشغالگر را مسئول کامل عواقب این تجاوز‌ها و تحریک‌ها می‌دانیم و تأکید می‌کنیم که مسجد الاقصی تنها نیست و این سیاست‌ها و تهاجم‌ها منجر به انفجار اوضاع در سراسر فلسطین خواهد شد.

حماس همچنین تاکید کرد: از اهالی قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی می‌خواهیم تا با تشدید تحصن در مسجدالاقصی با طرح صهیونیست‌ها مقابله کرده و جبهه‌های نبرد با آن‌ها را شعله‌ور کنند.

حماس همچنین در بیانیه خود خاطرنشان کرد: مردم ما به هر نحو و به هر قیمتی سپر حفاظتی الاقصی خواهند بود.

این جنبش در ادامه خواستار اقدام فوری سیاسی و دیپلماتیک کشور‌های عربی و اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای محافظت از مسجد الاقصی در برابر تهدید یهودی سازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار