افزایش همکاری استاندارد با دانشگاه آزاد

همکاری علمی و پژوهشی استاندارد مازندران با دانشگاه آزاد اسلامی استان افزایش می‌یابد.

محمد ملاعلی پور مدیر کل استاندارد مازندران امروز در نشستی با نجفی مدیر مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، حق شناس مدیر استاندارد سازی آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی کشور پیرامون تقویت همکاری علمی و پژوهشی استاندارد، گفت: برای فراهم کردن شرایط لازم برای توسعه فناوری در استان، استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو مجموعه اداره کل استاندارد مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی ضروری می‌باشد.

او افزود: گام برداشتن در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تولید، اشتغال و توسعه اقتصاد دانش بنیان با توجه به رسالت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فراهم کردن شرایط لازم برای توسعه فناوری‌ها و رسالت اداره کل استاندارد در تدوین استاندارد‌های ملی از دیگر اهداف این تقویت همکاری‌ها می‌باشد.

ملاعلی پور گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و حضور نخبگان و اساتید برجسته در این دانشگاه و با مشارکت این مجموعه می‌توانیم در راستای تدوین استاندارد‌های ملی شاهد توسعه چشمگیری در استان باشیم.

او با بیان اینکه در اصل ۲۴ اقتصاد مقاومتی و هم چنین رسالت نوین سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه استانداردسازی تمامی محصولات تولیدی، خدماتی کشور و مردم گرایی اشاره شده است، افزود: در این مسیر باید از همه ظرفیت‌های علمی و تخصصی به ویژه دانشگاه‌ها استفاده کنیم تا به این هدف جامه عمل بپوشانیم.

نجفی مدیر مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کشور هم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مازندران دارای آزمایشگاه متعدد مجهز، کارگاه تخصصی و هم چنین اساتید و هیات علمی توانمند در اکثر رشته‌ها و تخصص‌ها است.

او اظهار امیدواری کرد با بستر سازی تدوین استاندارد‌ها و حمایت از ایجاد آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده دارای استاندارد‌های بین المللی ۱۷۰۲۵ توسط استاندارد مازندران در صنایع مختلف مورد نیاز استان، می‌توان از ظرفیت‌های این دانشگاه جهت کمک به توسعه استانداردسازی و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و ترویجی استاندارد، بهره برداری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.