برداشت ۲۸ هزار تن چغندرقند در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت ۲۸ هزار تن چغندرقند در استان قزوین تولید شده است.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۸ هزار تن چغندرقند در استان قزوین برداشت شد

راه انجام افزود: از این میزان برداشت چغندرقند ۲۵ هزار و ۹۴۲ تن به کارخانه قند تحویل شده و مابقی بیش از ۲ هزار تن نیز برای خوراک دام و ... مصرف شده است.

وی اضافه کرد: عملکرد چغندرقند استان قزوین در سال زراعی جاری در حدود ۵۰ تن در هکتار بوده که نسبت به سال گذشته (۴۳ تن در هکتار) در حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

راه انجام با بیان اینکه ۵۷۹ هکتار سطح کشت چغندرقند در استان قزوین بوده است، گفت: با توجه به استراتژیک بودن این کالا در تهیه قند و شکر با هدف کاهش واردات این محصول به کشور، برنامه افزایش عملکرد در واحد سطح این محصول تدوین و برنامه ریزی شده است.

این مسئول همچنین تاکید کرد: با توجه به بسته‌های حمایتی برای چغندرکاران و همچنین قراردادی بودن کشت این محصول، برنامه‌های لازم با هدف تشویق بهره برداران برای افزایش کشت این محصول از ۵۰۰ هکتار تا ۲ هزار هکتار در دستور کار قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه قیمت‌های حمایتی چغندرقند افزایش یافته و با توجه به روند توسعه مکانیزاسیون این محصول انتظار می‌رود حوزه کشت چغندرقند با دستاورد‌های بسیار خوبی همراه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.