شرایط عضویت در بیمه اجتماعی روستاییان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه شرایط عضویت در این بیمه را بیان کرد.

محسن رشیدی‌اقدم، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت : صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از چهار صندوق بزرگ کشوری است که در استای اصل ۲۹ قانون اساسی ایجاد شده و یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی در توضیح جامعه هدف این صندوق، افزود: تمامی کشاورزان و صنایع وابسته به کشاورزی، روستاییان، عشایر، کشاورزن ساکن شهر (زمین کشاورزی در مناطق روستایی دارند، ولی ساکن شهر هستند)، ساکنان زیر شهر‌های ۲۰ هزار نفر می‌توانند و رانندگان بین شهری زیر پوشش این صندوق باشند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت: تمامی کسانی که در حوزه‌های قالی‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و صنایع مرتبط، زنبورداران، دامداران، دامپروری، باغداری، اعضای تعاونی‌ها، کارگران فصلی، مربیان قرآنی، کارمندان اداره‌های وابسته به نظام مهندسی، منابع طبیعی، کشاورزی و دامپزشکی جزء جامعه هدف این صندوق هستند.

وی حداقل سن عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را ۱۸ سال و حداکثر را ۵۰ سال عنوان کرد و افزود: این صندوق در سه بخش از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت اعضا مستمری و ارائه خدمت می‌دهد.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: در این صندوق بیمه‌ای دولت به عنوان کارفرما ۷۰ درصد حق بیمه بیمه شدگان را پرداخت می‌کند و بیمه شدگان فقط ۳۰ درصد حق بیمه را به صندوق می‌پردازند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار