توسعه همکاری‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری و تاجیکستان

یک هیات تجاری از کشور تاجیکستان طی سفری به چهارمحال و بختیاری و برگزاری نشست مشترک با تجار این استان تمایل بسیاری برای سرمایه‌گذاری در استان و تقویت مبادلات تجاری دوطرفه نشان داد.

رئیس اتاق بازرگانی استان سُغد تاجیکستان در نشست با مدیران و جمعی از فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری که در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری تاجیکستان و ایران ۲ کشور دوست، هم‌زبان، هم‌فرهنگ و دارای ارزش‌های معنوی و فرهنگی مشترکی هستند که این موضوع می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری ۲ کشور باشد.

محمد جُنب محمدجان افزود: سفر هیات تجاری کشور تاجیکستان به چهارمحال و بختیاری می‌تواند همکاری فایده‌بخش بین تجار تاجیکستان با این استان را فراهم کند.


بیشتر بخوانید


این فعال اقتصادی تصریح کرد: سران ۲ کشور ایران و تاجیکستان بر اساس سیاست‌های مشترک، روابط دوستانه‌ای با هم دارند و ما فعالان اقتصادی باید از این فرصت استفاده کرده و بر تقویت مبادلات تجاری با یکدیگر اقدام کنیم.

محمدجان از آمادگی هیات تجاری تاجیکستانی برای سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و گفت: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه صنعت، معدن، گردشگری و سایر بخش‌های اقتصادی است که می‌تواند جاذبه خوبی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی تاجیکستان باشد.

وی خاطر نشان کرد: کشور تاجیکستان نیز ظرفیت‌های مهمی در بخش کشاورزی و گردشگری و سایر بخش‌های اقتصادی دارد و این فرصت خوبی است تا فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری مراودات خود را با این کشور تقویت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان سُغد تاجیکستان افزود: نیاز است تا بازرگانان و فعالان اقتصادی ۲ کشور بیش از پیش به کشور‌های یکدیگر سفر کرده و در سایه همین رفت و آمد‌ها روابط تجاری خود را توسعه دهند به‌نحوی که برای هر ۲ کشور سودمند و موثر باشد.

محمدجان از فعالان اقتصادی حاضر در این نشست دعوت کرد تا به کشور تاجیکستان سفر کنند و از ظرفیت‌های این کشور دیدن و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه استفاده کنند.

اشتراکات فرهنگی زمینه‌ساز تقویت مبادلات تجاری

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اشتراکات فرهنگی ۲ کشور ایران و تاجیکستان، اظهار داشت:اشتراکات زبانی و فرهنگی می‌تواند عامل مهمی برای نزدیک‌تر شدن مردم این ۲ کشور شود.

مسعود ناصری به ظرفیت‌های اقتصادی این استان اشاره کرد و گفت: این استان ۲۰ درصد بادام کشور را تولید می‌کند و سرآمد در تولید ماهیان سردآبی و خوراک آبزیان و تولید فولاد و ورق خودرو است و در بسیاری از تولیدات اقتصادی کشور حرف اول را می‌زند.

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در مدت حضور هیات تجاری تاجیکستان در استان علاوه‌بر برگزاری مذاکرات دوجانبه با فعالان اقتصادی از نقاط مختلف استان از جمله ظرفیت‌های گردشگری و واحد‌های تولیدی استان دیدن می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار