حضور وزیر ارشاد درنقطه صفر مرزی لبنان بارژیم صهیونیستی

سید 'محمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به منظور دیدار از مناطق جنوب لبنان و جبهه های مقاومت حزب الله نقطه صفر مرزی با سرزمینهای اشغالی، در جنوب این کشور حضور یافت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین برنامه خود از موزه 'ملیتا' در منطقه 'اقلیم التفاح' بازدید کرد و مورد استقبال 'علی ضاهر' از مسئولین حزب الله، خانواده های شهداء و برخی گروههای مردمی قرار گرفت.

"ضاهر" طی این بازدید در خصوص ساخت سه ساله این موزه به وزیر ارشاد گفت: این موزه در سال 2010 میلادی توسط سید 'حسن نصرالله' دبیرکل حزب الله افتتاح شد و تاکنون بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان، از آن بازدید به عمل آورده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به عظمت جنوب لبنان گفت: این سرزمین مقدس و به خون پاک شهیدان متبرک شده است.

وی افزود: مقاومت مردم لبنان مانند ملت ایران معادلات جهانی را برهم زده و هیچ فشاری باعث نمی شود که مقاومان از خواست خود کوتاه بیایند.

حسینی با تأکید براینکه ایران و لبنان در یک صف و سنگر علیه دشمنان و مستکبران جهانی ایستاده اند اظهار داشت: مقاومت، با اقتداء به امام حسین(ع) زمینه ظهور را فراهم می می کند و سرانجام پیروزی از آن مقاومت خواهد بود.

در پایان وزیر ارشاد و هیئت همراه از قسمتهای مختلف موزه بازدید کرده و عازم مرزهای جنوبی لبنان با سرزمین های اشغالی شدند.

حسینی در ادامه بازدید از مناطق جنوبی لبنان از بازداشتگاه 'خِیام'، که در زمان اشغال جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی به منظور زندانی و شکنجه کردن مجاهدان حزب الله از آن استفاده می شده، دیدن کرد.

در بدو ورود وزیر ارشاد به خیام، 'نبیل قاووق' نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از وی استقبال کرد و با اشاره به جایگاه موثر ایران در ادامه مقاومت لبنان اظهار داشت: برای ایران همین فخر کافی است که مهمترین کشوری است که با وجود فشارها و تحریمهای سنگین، مقابل اسراییل ایستاده است.

حسینی نیز با اشاره به جان نثاری های رزمندگان مقاومت، بازداشتگاه خیام را سند حقانیت این قهرمانان دانست.

پس از بازداشتگاه خیام، منطقه 'بوابة الفاطمه' که نقطه صفر مرزی لبنان با رژِیم صهیونیستی است، ایستگاه بعدی بازدیدهای وزیر ارشاد بود که در آن 'علی فیاض' از نمایندگان مجلس لبنان از وی استقبال کرد.

حسینی در این منطقه در جمع خبرنگاران با اشاره به بیداری اسلامی و سقوط نظامهای آمریکایی در منطقه گفت: امید است که در آینده مردم با رای خود در این کشورها نظامهای خود را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه سوریه و لبنان در خط مقدم مقاومت هستند، اظهار داشت: در سوریه اصلاحاتی آغاز شده که قطعا به نفع مردم خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه آمریکا سعی دارد که در سوریه تحولاتی ایجاد کند که این تحولات قطعا به زیان مردم است، ادامه داد: امیدواریم که با آنچه به خیر و صلاح منطقه و مردم آن است، مواجه شویم.

حسینی سپس از" پارک ایران" در منطقه مارون الراس که مشرف به سرزمین های اشغالی است بازدید کرد و پس از شنیدن سخنان کارشناسان در خصوص پایگاههای نظامی رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان، دفتر یادبود این پارک را امضا کرد.

وزیر ارشاد در پایان برنامه های سفر یک روزه خود به جنوب لبنان با حضور در پارک شهدای 'بنت جبیل' و یادبود شهدای فاجعه 'قانا' به این شهدا ادای احترام کرد و یاد آنها را گرامی داشت.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار