تولیت آستان قدس رضوی:

حوزه و دانشگاه با تحلیل صحیح مانع بروز حوادث ناگوار شوند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جامعه حوزوی، دانشگاهی و قشر فرهیخته جامعه باید با تحلیل و تفسیر‌های صحیح، حوادث را پیش بینی و پیشگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: روحانیت باید ارتباطاتی غیر رسمی و تعاملاتی دوستانه و صمیمی با قشر دانشگاهی داشته باشد؛ هرکجا چنین ارتباط صمیمی برقرار شده منافع آن به کشور بازگشته و هرکجا این چنین نبوده، دشمن نفوذ کرده است.

او افزود: مدیران حوزه و دانشگاه باید شرایط برقراری تعاملات دوستانه و غیر رسمی میان طلاب و دانشجویان را فراهم کنند؛ متاسفانه اکنون در این عرصه کاستی‌هایی وجود دارد که نتیجه آن را در جامعه می‌بینیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حوادث اخیر اگرچه صدمات و آسیب‌های ناراحت‌کننده‌ای را به همراه داشت، اما در کنار آن پرده از لایه‌های پنهانی برداشت. البته این موضوع کم کاری‌ها را توجیه نمی‌کند. آیا واقعا لازم بود برای پی بردن به لایه‌های پنهان جامعه حتما حادثه‌ای رخ دهد؟ جامعه حوزوی، دانشگاهی و قشر فرهیخته جامعه می‌بایست با تحلیل و تفسیر‌های صحیح، حوادث را پیش بینی و پیشگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.