امام (ره) ما را از شر غربی‌های غارتگر نجات داد

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: دشمنان طی دو قرن تسلط بر ایران، چیزی جز نکبت و فقر و عقب ماندگی بر جای نگذاشتند.

آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در جمع طلاب یزدی گفت: غربی‌ها همیشه در پی ضربه زدن به دین مبین اسلام بوده اند، آن‌ها می‌خواهند اسلام گرایی و اسلام ناب و عقیده و باور به خدای یکتا و حقانیت دین و پیامبران الهی را از ما بگیرند و در عوض، سبک زندگی و نوع تفکر منحرف خود را جایگزین زندگی اسلامی مسلمانان کنند.

او با اشاره به رخنه ۲۰۰ ساله انگلیسی‌ها در کشور‌های اسلامی ادامه داد: هرچند غربی‌ها در قرون وسطی، توحش و مشکلات زیادی داشتند، اما برای استعمار و استکبار به سمت کشور‌های اسلامی حرکت کردند و برای این توطئه شوم، گاه بین اهل تسنن و تشیع و گاهی بین مسیحیان و مسلمانان تفرقه ایجاد کردند.

این استاد درس اخلاق تصریح کرد: امام خمینی (ره) حرکتی برخلاف تصور و تفکر غربی‌ها انجام داد، او برای برچیدن حکومت غیر خدا و مسجل شدن حکومت خدا بر جامعه قیام کرد و برای پیاده شدن احکام الهی و ریشه کن شدن طاغوت با رژیم دست نشانده غربی‌ها مبارزه کرد.

او ادامه داد: امام (ره) ما را از شر صهیونیست‌ها و غربی‌های غارتگر نجات داد؛ از شر دشمنانی که نه برای سرمایه گذاری و پیشرفت ما که برای چپاول پول و نفت و ذخایر ما آمده بودند و طی دو قرن تسلط بر ایران، جز نکبت و فقر و عقب ماندگی بر جای نگذاشتند.

ناصری با اشاره به آشوب‌ها و هنجارشکنی‌های اخیر در کشور تأکید کرد: این روز‌ها عده‌ای از شرایط پیش آمده سوء استفاده کرده و اقدام به فساد و کشف حجاب می‌کنند، اما باید توجه داشت که عمق فساد و فحشایی که در همه ابعاد جامعه در دوره پهلوی بود قابل مقایسه با فسادانگیزی برخی پس از انقلاب اسلامی نیست.

امام جمعه یزد اظهار داشت: ماموریت شاه این بود تا مردم به سمت دین اسلام و رشد عقلانی حرکت نکنند در حالی که قانون اسلامی آن زمان متشکل از قانون اساسی بلژیک و فرانسه بود، قانونی که ما را به جای دیگری می‌کشاند؛ اما پس از انقلاب اسلامی، قانون اساسی ما منطبق بر احکام و قوانین اسلامی و با وجود کم و کاستی ها، در مسیر الی الله و صراط المستقیم قرار گرفت.

او خدمات و جان فشانی‌های علمای شیعه در طول تاریخ اسلام را برشمرد و افزود: علمای شیعه در طول تاریخ در مقابل خیانت‌ها ایستادگی کردند و افرادی، چون مرحوم میرزای شیرازی در مقابل قرارداد‌های ننگین، فرمان مشروطیت و استبداد و مخالفت با حجاب اسلامی ایستادند و نگذاشتند نیت شوم دشمنان عملی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه این انقلاب به آسانی به دست نیامده است، گفت: امام از نیمه خرداد سال ۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷ رنج تبعید را بر خود هموار کردند و جوان‌های بسیاری هم در زندان‌های ساواک شکنجه و کشته و سر به نیست شدند، ساواکی‌ها روی دست و پای جوانان زندانی آب جوش می‌ریختند و آن‌ها را می‌سوزاندند و صدای ناله و فریادشان بلند می‌شد، اما این جوانان دست از امام و انقلاب نکشیدند.

او با بیان اینکه به یقین این انقلاب مورد تأیید خداوند و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است، افزود: بیش از ۴۰ سال صبر و استقامت و دین باوری مردم با وجود هجمه‌های داخلی و خارجی، موجب شکست ناپذیری مردم و انقلاب اسلامی شد.

ناصری بر لزوم توجه بیشتر به مبانی اسلام در مراکز آموزشی و مدارس تأکید کرد و ادامه داد: مردم نسبت به آموزه‌ها و تعالیم اسلام، اطلاعات بسیار کمی دارند و همین اطلاعات کم و سطحی، دلیل لطمه خوردن ما در امور فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

امام جمعه یزد نسبت به کج روی‌ها و اهمال کاری برخی از مسئولان و مردم هشدار داد و گفت: اگر دیر بجنبیم و دوراندیش نباشیم، دشمنان اسلام، مسلمانان و شیعیان را تضعیف و توطئه‌های خود را عملی می‌کنند؛ به طوری که این لطمه را به فاطمیون مصر که شیعه بودند و اَندِلُس که اسپانیای امروزی است وارد کردند و قدرت از مسلمانان و شیعیان سلب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.