اواخر هفته‌ای بارانی در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز چهارشنبه با افزایش ابرناکی و کاهش دمای هوا در سطح استان مواجه خواهیم شد.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ٢۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین و بردسکن با بیشینه دمای ١۶ درجه گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان تایباد با سرعت ۴٠ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

او با اشاره به اینکه طی روز گذشته دمای هوای مشهد بین ٢ و ١٢ درجه گزارش شده است، افزود: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرمترین ساعات به ١٢ در سردترین ساعات به صفر درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا روز سه شنبه جوی نسبتا پایدار در سطح استان برقرار است و این امر سبب می‌شود بر غلظت آلاینده‌ها به خصوص در شهر مشهد افزوده می‌شود و همچنان هوای این کلانشهر در شرایط ناسالم است.

اثمری بیان کرد: از روز چهارشنبه با افزایش ابرناکی و کاهش دمای هوا در سطح استان مواجه خواهیم شد به ویژه در نیمه شرقی، مراکز استان و دامنه‌های هزار مسجد بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد مه‌گرفتگی و کاهش میدان دید رخ خواهد داد. همچنین برای اواخر هفته در جنوب شرق استان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و هوای سردی به خصوص نیمه شمالی استان را فرا می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار