دانشگاه علم و صنعت حائز مقام اول در رتبه بندی های بین المللی

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشگاه علم و صنعت مقام اول رتبه بندی بین المللی را به خود اختصاص داده است.

امروز مراسم روز پژوهش در دانشگاه علم  و صنعت ایران برگزار شد.‌

این مراسم در پی تفاهم‌نامه تاسیس ناحیه نوآوری علم و صنعت، به صورت چهارجانبه توسط دانشگاه علم و صنعت ایران، شهرداری تهران، معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف برگزار شد.

منصور انبیاء، رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: در این ناحیه نوآوری که مدیریت آن بر عهده دانشگاه علم و صنعت ایران است، مناطق پیرامون دانشگاه، محل استقرار فعالیت و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، واحدهای فناور و نوآوری، پارک علم و فناوری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، کلینیک‌های صنعتی، مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها و مراکز کارآفرینی و اشتغال‌زایی است.

او گفت: جایگاه پژوهش در دانشگاه مشخص می‌شود. دانشگاه علم وصنعت ایران در مسیر حل مشکلات صنعت تلاش می کند. در این سال ها تربیت نیروی متخصص، ماموریت های علمی و پژوهشی، ارائه راهکار و خدمات به جامعه و صنعت، اشتغال، کارآفرینی، توسعه کسب و کارهای دانش بنیان برای توسعه زیر ساخت های پژوهشی و اقتصاد مقاومتی انجام شده اند . دانشگاه ها به صورت مستقیم مسئولیت های مهمی در صنعت دارند.

به گفته وی توسعه فعالیت های صنعتی وقراردادهای فی مابین دانشگاه با صنعت  در ۶ ماهه اول ۱۴۰۱ نسبت به ۶ ماهه قبل رشد ۱۰۰ درصدی داشته است؛  اما با این وجود هنوز بخش زیادی از ظرفیت دانشگاه خالی است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشگاه از طریق دانش آموخته های خود، نیاز های جامعه را می‌تواند برطرف کند. رسیدن به مرجعیت علمی و حل مسئله کنونی و آینده کشور از فرمایش های رهبر انقلاب در حوزه پژوهش است.

او ادامه داد: تنها راه تولید دانش، پژوهش است و همین پژوهش و دستاورد های پژوهشی دانشگاه های معتبر را از غیر معتبر جدا می‌سازد.

انبیاء افزود: دانشگاه ها باید در حل مسائل کشور نقش موثری داشته باشند. ارزیابی در نظام آموزشی این دانشگاه اعم از ساختار ها، دستاورد ها و پژوهش های دانش آموختگان یکی از برنامه های این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران بیان کرد: درصد اعضای هئیت علمی این دانشگاه رشد بسیار خوبی نسبت به سال گذشته داشته است.

او اظهار کرد: اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت استعداد های زیادی در ایجاد و رشد نهال پژوهش دارند که تا به امروز و البته در سال های آینده نیز شاهد افتخارات علمی زیادی در این حوزه دانشگاه علم و صنعت خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.