عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

پژوهشگران سرمایه‌های محیط‌های علمی هستند

آیت الله خاتمی گفت:پژوهشگران سرمایه‌های محیط‌های علمی هستند و اگر وجود آنان نباشد مراکز علمی چیزی برای عرضه ندارند.

 آیت الله سید احمد خاتمی روز دوشنبه در آیین اختتامیه هفته پژوهش و هشتمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه جهاد علمی ارزشمندی را در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم شاهد هستیم،گفت: فرهنگ‌نامه‌هایی که در این پژوهشگاه نوشته شده بسیار ارزشمند است و نیاز محور بوده و خلاء‌های علمی را پر کرده‌است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید از تحقیقات کم فایده جلوگیری کرد و پژوهشگران حوزوی روی مسائل جدید کار کنند، گفت: اگر به پژوهشگر بگویند به آن چه ما می‌خواهیم در پژوهش برسید، نتیجه بخش نیست لذا پژوهش باید آزاد باشد و پژوهشگر نظر خود را اعلام کند.

او تشویق پژوهشگران و کسانی که پژوهش برتر دارند را مهم قلمداد کرد و افزود: نباید به صورت عادی از کنار این موضوع گذشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  ادامه داد:پژوهشگران سرمایه‌های محیط‌های علمی هستند و اگر وجود آنان در مراکز علمی نباشد چیزی برای عرضه ندارند. این افراد در عرصه جهاد علمی تلاش می‌کنند.

خاتمی گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نزدیک به ۴۰ سال است که مشغول خدمت است و یک هزار و ۵۷۰ اثر علمی داشته که اگر منصفانه نگاه کنیم کار بسیار عظیمی است.

مسئول برگزاری مراسم‌های هفته پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این آیین  گفت: برگزاری نشست، کرسی‌های علمی و پژوهشی، کارگاه‌های آموزشی و هشتمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش دفتر از ۲۱ تا ۲۸ آذر از مهم‌ترین این برنامه‌ها بود.

حجت الاسلام حمید نوروز نژاد افزود: ۱۸۱ اثر جدید منتشر شده از آذر ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۱ در این هفته رونمایی شد و شاهد برگزاری جشنواره پژوهش و بین الملل، اجرای برنامه‌های متعدد در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و تجلیل از پژوهشکده‌ها و اعضای هیئت‌های علمی بودیم.

او ادامه داد: در هفته پژوهش قریب به ۱۱ جشنواره و ۱۵۰ کرسی و نشست علمی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار