زاخارووا: رویکرد آمریکا، واشنگتن و مسکو را در آستانه «درگیری مستقیم» قرار داده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید آمریکا با افزایش حمایت تسلیحاتی از اوکراین، مسکو و واشنگتن را در آستانه درگیری مستقیم قرار داده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا با اتخاذ سیاست‌های «خطرناک» و «کوته بینانه» در حمایت از اوکراین، به روابط آمریکا و روسیه آسیب زده و دو کشور را در آستانه درگیری مستقیم قرار داده است.

به گزرش خبرگزاری تاس، این دیپلمات در واکنش به اظهارات ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که روسیه را به خاطر بدتر شدن روابط دو کشور سرزنش کرده بود، گفت: «تلاش آمریکا برای حفظ هژمونی به هر طریق ممکن و نادیده گرفتن واقعیت‌های جدید ژئوپولیتیکی و همچنین عدم تمایل مستکبرانه به گفت‌وگوی جدی درباره تضمین‌های امنیتی به نتایج قابل پیش‌بینی منجر شده است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «پس از شکست بزرگ در افغانستان، آمریکا به طور فزاینده‌ای به یک درگیری جدید کشیده شده است. این کشور نه تنها از رژیم نئونازی در کی‌یف حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند، بلکه حضور نظامی خود را در میدان نیز افزایش داده است».

زاخارووا خاطرنشان کرد: «این یک سیاست خطرناک و کوته بینانه است که آمریکا و روسیه را در آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد. ما امیدواریم که آن‌ها در واشنگتن صدای ما را بشنوند، هرچند تا اینجا دلیلی برای خوش بینی وجود نداشته است.»

روسیه تا کنون به دفعات از سیاست‌های آمریکا در جنگ اوکراین انتقاد کرده است. مقامات این کشور معتقدند حمایت تسلیحاتی روز افزون از اوکراین یکی از دلایل اصلی ادامه و تشدید جنگ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار