شورای عالی یمن: وضعیت «نه جنگ نه صلح» قابل قبول نیست

شورای عالی سیاسی یمن در جلسه امروز خود وضعیت نه جنگ نه صلح از طرف ائتلاف متجاوز را غیرقابل قبول توصیف و تأکید کرد که این وضعیت ادامه‌دار نخواهد بود.

شورای عالی سیاسی یمن در نشست امروز خود به ریاست مهدی المشاط نسبت به خطرات ادامه وضعیت نه صلح و نه جنگ که ائتلاف متجاوز سعودی قصد دارد یمن را در آن نگه دارد، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری سبأ یمن، این شورا تاکید کرد که یمن در زمان مناسب اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا از طرح ائتلاف برای به دام انداختن یمن در این تله جلوگیری کند.

در این نشست همچنین بر موضع قاطع یمن در مورد لزوم برقراری صلح شرافتمندانه که حافظ حاکمیت و استقلال یمن و حفظ وحدت آن است، تاکید شد و همه گام‌های جدی در این زمینه مورد استقبال قرار گرفت.

شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: اشتیاق برای دستیابی به صلح در یمن باید با پاسخ به حقوق شهروندان تجسم یابد که مهمترین آن‌ها پرداخت حقوق به همه کارکنان دولت، بازگشایی همه فرودگاه‌ها و بنادر یمن و لغو همه محدودیت‌ها علیه واردات به ویژه مشتقات نفتی، مواد غذایی و دارو از طریق کلیه بنادر و فرودگاه‌ها به ویژه بندر حدیده و فرودگاه بین المللی صنعاست.

حاضران در این نشست بر جدایی پرونده انسانی از پرونده سیاسی و نظامی تاکید کردند و گفتند: پیشرفت در این پرونده نشانگر میزان موفقیت میانجیگری ها، تماس‌ها و یا گفتگوهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار