سازمان ملل: تهدید تروریسم این بار از کشور‌های اروپایی ناشی می‌شود

دبیرکل سازمان ملل درباره هدایت تروریسم در کشور‌های غربی با ایدئولوژی راست افراطی هشدار داد.

 آنتونیو گوترش در نشست مطبوعاتی پایان سال میلادی در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد مشخص شده است که بزرگترین تهدید تروریسم امروز در کشور‌های غربی از راست افراطی، نئو نازیسم و تفکر برتری سفیدپوستان ناشی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، دبیرکل سازمان ملل گفت: من فکر می‌کنم که ما باید در محکوم کردن هر شکلی از نئونازیسم و برتری گرایی سفیدپوستان، هر شکلی از یهود ستیزی، نفرت ضد مسلمانان که در جوامع غربی و همچنین در سایر بخش‌های جهان در حال افزایش است، بسیار صریح و قاطع باشیم. به وضوح این یک تهدید است و ما باید با قاطعیت بسیار با این تهدید مبارزه کنیم.

دبیر کل سازمان ملل افزود: کودتای راست افراطی برای سرنگونی دولت آلمان تنها یکی از نمونه‌های تهدید جوامع دموکراتیک در سراسر جهان است. مسئولیت ویژه بر عهده پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای حفظ آزادی مطبوعات و در عین حال پرهیز از سخنان نفرت انگیز و انواع افراط گرایی است؛ و اگر ببینیم که آزادی مطبوعات در معرض تهدید قرار می‌گیرد، روزنامه نگاران اجازه انجام کارشان را نمی‌یابند و در عین حال سخنان نفرت انگیز رو به افزایش می‌رود، من بسیار شوکه خواهم شد.

آنتونیو گوترش در ادامه گفت: هر کسی که صاحب هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی است باید مطمئن شود که آزادی بیان، به ویژه برای روزنامه نگاران، رعایت می‌شود و سخنان نفرت انگیز، نئونازیسم، برتری‌طلبی سفیدپوستان، و سایر اشکال افراط گرایی، راهی برای رواج خود از طریق آن بستر‌های اجتماعی پیدا نمی‌کنند.

جنبش راست افراطی در حال حاضر نیرویی است که بر سایر جنبش‌های سیاسی در اروپا مقدم است (مانند گردان آزوف در اوکراین) این جنبش‌ها نئونازی‌هایی هستند که مورد حمایت آمریکا و دولت‌های اروپای غربی قرار دارند. 

برگ برنده موجود در دست احزاب و گروه‌های راست افراطی در غرب، دشمنی و خصومت ورزی با بیگانگان به خصوص مسلمانان است و میوه مسموم این سیاست‌ها در انگلیس در قالب «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، در اوکراین با ظهور احزاب و گروه‌های نازی و در ایتالیا با پیروزی جناح راست افراطی به بار نشسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار