کشتار غیر مجاز در سطح معابر خوزستان زیر نظر دامپزشکی نیست

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: کشتار غیر مجاز به هیچ عنوان تحت نظارت کارشناسان بهداشتی دامپزشکی صورت نمی‌پذیرد و مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان نیست.

مصطفی کنار کوهی با اشاره به وجود ۳ کشتارگاه دام تمام صنعتی در استان و استاندارد سازی بیش از ۹۰ درصدی کشتارگاه‌های سنتی در شهرستان‌های استان گفت که این کشتارگاه‌ها مطابق با دستور العمل‌های سازمان دامپزشکی کشور در خصوص گوشت بهداشتی و سالم تجهیز شده اند.

او در خصوص ناهنجاری اجتماعی بهداشتی کشتار غیر مجاز دام در سطح معابر و جاده‌های استان افزود: جمع آوری پدیده کشتار غیر مجاز در سطح معابر مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط در این حوزه است.

به گفته آقای کنارکوهی ما به صورت روزانه و هفتگی در حال رصد و نظارت این افراد هستیم بطوریکه در ۸ ماهه امسال ۳۰۰ مورد پرونده متخلفین بهداشتی در حوزه کشتار غیر مجاز دام تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع گردید.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به آثار منفی این معضل اجتماعی که در جامعه نیز بازتاب دارد عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و در به تبع آن مرکز بهداشت استان در این امر مهم هم سو با ما در حال همکاری هستند بطوریکه برخی پرونده‌های قضایی تشکیل شده با همکاری و همراهی آن‌ها بود.

این مقام مسئول هر کشتاری که خارج از از چرخه نظارت کارشناسان دامپزشکی صورت می‌گیرد را باعث افزایش شیوع و بروز بیماری‌های مشترک در بین انسان و حیوان دانست لذا از شهروندان خواست که با خرید نکردن از این افراد دامپزشکی را  در برچیدن این معضل یاری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
گذشته از موارد بهداشتی از تولید به مصرف هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
شوشتر کشتار کنار خیابان بیداد میکنه .بعد دو روز دیگه تب خونریزی کننده می گیرند بیا و درستش کنه .کسی نیست جمع کنه اینا رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شهرک شرافت .جاده مهدی اباد .جاده حسام اباد و....
آخرین اخبار