رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی

سرقت خشن و مسلحانه در خراسان جنوبی نداریم

صادقی گفت: اکثر سرقت‌ها در استان، سرقت‌های خرد است و خوشبختانه سرقت‌های مسلحانه و خشن نداریم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا ۲۷ آذرماه تعداد شش هزار و ۷۹۴ وقوع سرقت در خراسان جنوبی داشته‌ایم.

او افزود: در مقابل این آمار چهار هزار و ۶۵۲ مورد کشف سرقت داشتیم که نشان از کشف ۶۸.۵ درصد سرقت‌ها در سطح خراسان جنوبی دارد.

صادقی بیان‌کرد: در مورد رشد سرقت‌ها در خراسان‌جنوبی تا ۲۷ آذر، آمار ۵.۷ درصدی را داریم که این رقم در هشت ماهه هفت درصد بوده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آذرماه امسال شاهد کاهش وقوع سرقت در خراسان‌جنوبی بوده‌ایم، گفت: این استان از نظر وقوع سرقت  رتبه ۱۴ کشور و در حوزه کشف سرقت رتبه ۶ کشوری را دارد.

او بیان کرد: اکثر سرقت‌های در استان، سرقت‌های خرد است و خوشبختانه سرقت‌های مسلحانه و خشن نداریم.

صادقی بیان‌کرد: به طور متوسط در هر روز در خراسان جنوبی ۲۵ فقره سرقت داریم و همچنین در هر روز بیش از ۱۷ فقره سرقت نیز کشف می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی ادامه‌داد: حدود ۶۳ درصد سرقت‌های در خراسان‌جنوبی در شهر بیرجند، ۱۰ درصد در شهر طبس و هفت درصد سرقت‌ها نیز در شهرستان قاین رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


او گفت: فقر و بیکاری، اعتیاد، سهل انگاری مردم در حفظ اموال و پایین بودن هزینه ارتکاب جرم از مهمترین علل افزایش سرقت است.

صادقی با اشاره به اینکه به طور متوسط در شهر بیرجند روزانه ۱۶ فقره سرقت رخ می‌دهد، اظهار کرد: بیشترین سرقت‌ها مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه هوشمند سازی پلیس و کشف علمی جرایم برای ما یک اولویت است، بیان کرد: مجموعه انتظامی خراسان جنوبی در راستای ایجاد امنیت مردم دغدغه و تلاش شبانه روزی دارد.

او  ادامه داد: در راستای اجرای طرح مقابله‌ای با سرقت  ۶۸۹ متهم دستگیر و هزار و ۵۲ فقره سرقت نیز کشف شده است.

صادقی یادآور شد: همچنین از ابتدای سال ۲۹ باند سرقت در خراسان جنوبی منهدم شده که این باند‌های سرقت‌های زنجیره‌ای انجام می‌دادند.

طرح جهش تولید مسکن پیوست انتظامی داشته باشد

حجت‌الاسلام وحدانی‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: یکی از مواردی که می‌تواند وقوع سرقت را در خراسان جنوبی کاهش دهد، افزایش دوربین‌های مدیریت شهری است.

او با اشاره به اینکه این دوربین‌ها علاوه بر دوربین‌های در مبادی ورودی و خروجی شهرها است،افزود: یکی از علل مهم سرقت در خراسان جنوبی موضوع اعتیاد است.

حجت‌الاسلام  وحدانی نیا با تأکید بر اینکه روزنه‌های امیدی برای ایجاد مرکز موضوع ماده ۱۶ وجود دارد، گفت: مرکزی که الان برای این موضوع دیده شده یک مُسکن موقت است و باید چاره‌ای اساسی کرد.

او  ادامه داد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که اگر پلیس یک معتاد متجاهر را دستگیر کرد نگوییم که جا و مکان برای نگهداری او نداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: به موازات برخورد با سارق باید با مال خرها نیز برخورد کنیم.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که تا مال خرها وجود نداشته باشند سارق‌ها امکانی برای فروش مال مسروقه ندارند.

او اظهار کرد: از طرف دیگر باید بررسی کنیم آیا در دوران تحقیقات مقدمانی (که سارق با وثیقه آزاد است) امکان تحت نظارت الکترونیکی بودن وی وجود دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: با توجه به اینکه بخشی از سرقت‌ها مربوط به ساختمان‌های نیمه‌کاره است طرح جهش تولید مسکن باید پیوست انتظامی داشته باشد.

وحدانی نیا با تأکید بر اینکه در مورد کاهش وقوع سرقت رسانه‌های دیداری و شنیداری نیز باید فرهنگ سازی داشته باشند، گفت: همچنین باید بررسی کنیم که جلسات قبل چه میزان تأثیرگذاری داشته است.

برچسب ها: سرقت ، کشف سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.