پردیس علم و فناوری در دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز از ساخت پردیس علم و فناوری در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.

علی محمد آخوند علی می‌گوید: زمینی داریم در میدان دانشگاه که حدود ۵ هکتار آن در اختیار شرکت پخش و پالایش است که سال‌ها است کسی به این زمین اهمیتی نداده است؛ ۵ هکتار دیگر در اختیار دانشگاه قرار دارد که در آن مرکز خلاقیت و نوآوری را ساخته‌ایم و پتانسیل خوبی است.

او افزود: نتوانسته‌ایم برای دانشگاه زمینه‌ای فراهم آوریم که این قیدوبند‌ها را دور کرده و قانونمند کنیم و به لطف الهی و همت تعدادی از همکاران از روز نخست مشکل این زمین پیگیری شد.

به گفته آقای آخوند علی این زمین در حال حاضر در اختیار مسکن و شهرسازی است و از استاندار خوزستان خواسته شده که در این زمینه نامه‌نگاری‌های لازم را انجام دهد و توافق شد که به استناد این ۱۰ هکتار که پردیس علم و فناوری که خلأ میان دانشگاه و جامعه و کار‌های کاربردی و فناورانه است، ساخته شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز  گفتکه به استناد این زمین خیرالدین معاونت فناوری وزارت عتف شرط کرد در صورت اینکه این زمین به دانشگاه داده شود با ایجاد پردیس علم و فناوری موافقت می‌کند.

این مقا مسئول ادامه داد: شیرین‌ترین خبری که می‌توانم بدهم این است که پردیس علم و فناوری که در هیئت‌امنای دانشگاه مصوب شده بود، شورای گسترش آموزش عالی با پیگیری وزیر علوم و معاون فناوری وزارت عتف به‌عنوان منحصرترین پردیس علم و فناوری مستقل دانشگاه که به هیچ جایی وابسته نیست مصوبه آن ارسال‌شده است و تائید شده؛ موافقت‌نامه اصولی ایجاد این پردیس ۶ ماهه است و شرط کرده‌اند که مستندات این زمین به وزارت ارسال شود تا ۶ ماه بعد تمدید شود و این بستر تبدیل پردیس علم و فناوری دانشگاه به پارک علم و فناوری است.

او گفت که اگر یک سال فعالیت‌ها انجام شود و مجوز‌ها داده شود به پارک علم و فناوری دانشگاه تبدیل می‌شود و استان خوزستان ۲ پارک علم و فناوری خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.