در هوای آلوده این روزها، ماسک را فراموش نکنید

استاد دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: استفاده از انواع ماسک حتی پارچه‌ای و معمولی در شرایط آلودگی هوا موثر است.

نوری سپهر گفت: زمانی که شاخص آلاینده‌ها به مرز خطر می‌رسد، قرارگرفتن در هوای آلوده برای تمامی گروه‌های سنی به ویژه افراد آسیب پذیر مانند کودکان ، سالمندان ، زنان باردار ، بیماران با مشکلات تنفسی و صعب العلاج خطرناک است.

او افزود: در فصول سرد سال، اغلب اوقات با وارونگی هوا مواجه هستیم. این پدیده سبب به دام افتادن هوای آلوده و مضر در سطح زمین می شود که این امر، باعث تشدید و تقویت آلودگی می شود و در صورت تنفس هوای آلوده، ذرات معلق و آلاینده ها وارد ریه ها شده و موجب التهاب می شود که این امر منجر به بروز بیماری های تنفسی و بیماری های مرتبط با آن مانند برونشیت مزمن، آمفیزم، بیماری قلبی، آسم، و مشکلاتی مانند خس خس سینه، تنگی نفس و سرفه می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: افراد در شرایط هشدار آلودگی هوا حدالمقدور از قرار گرفتن در فضای باز اجتناب کنند و حتما از ماسک استفاده کنند.

نوری سپهر استفاده از انواع ماسک را جهت پیشگیری از ورود زیرآلاینده ها و غبار ها به مجاری تنفسی موثر دانست و افزود: شهروندان اگر مجبور به خروج از منزل هستند از ماسک مناسب حتی از ماسک های معمولی و پارچه ای استفاده کنند.

او گفت: شهروندان از انجام ورزش و فعالیت بدنی شدید در فضای باز به ویژه اگر دارای مشکلات تنفسی و آسم هستند، اکیدا خودداری کنند و همچنین پیاده روی در پارک ها و فضاهای باز نیز توصیه نمی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
امیدوارم چهارشنبه دیگه مدارس کرج غیر حضوری نباشه