عمر ناوگان اتوبوسی آذربایجان غربی از میانگین کشوری پایین‌تر است

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: میانگین عمر ناوگان مسافری و اتوبوسی این استان زیر ۱۵ سال بوده و نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

حبیب خوش فطرت رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ناوگان مسافری آذربایجان غربب از لحاظ میزان فرسودگی در شرایط ایده‌آلی بوده و نوسازی لازم در آن طی سال‌های گذشته صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین عمر ناوگان باری استان نیز در حدود ۱۵.۵ سال برآورد شده که نیم سال از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: برای رانندگانی که خواهان نوسازی وسایل حمل و نقل و باری خود هستند تسهیلات ویژه با نرخ بهره ۹ درصد و تا سقف ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

خوش فطرت ادامه داد: بیش از ۳۲ هزار دستگاه کامیون در ناوگان باری با ۳۴ هزار راننده در آذربایجان غربی فعال است که ماهانه بطور متوسط بیش از یک میلیون تُن کالا را از مبادی مختلف و به مقاصد گوناگون حمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل یک امر ضروری و مداوم است، افزود: در بخش حمل و نقل کالا و خدمات اگر به موقع نرسد یا مواد اصلی کارخانه‌ها برای تولید تامین نشود به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد که این نشان از اهمیت این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.