مقاوم سازی ۵۵ درصد منازل روستایی خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۵۵ درصد منازل روستایی استان مقاوم سازی شده است.

عباس زاده در جلسه بیمه منازل مسکونی روستائیان گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در مجموع ۱هزار و۷۵۲ آبادی در سطح استان ۸۸  هزار و۸۳۵ واحد مسکونی وجود دارد.

او افزود: از این تعداد ۴۸هزار و۷۵۰  واحد یعنی ۵۵ درصد منازل روستایی مقاوم سازی شده که سه درصد از متوسط کشوری نیز بالاتر است و این در حالیست که درمجموع چهل هزار مسکن روستایی در استان همچنان نامقاوم می‌باشد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی؛ با عنایت به ارائه شرایط مطلوب بیمه برکت که زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) فعالیت می‌نماید، لازم است در راستای بیمه تکمیلی واحد‌های غیر مقاوم روستایی قراردادی منعقد شد.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: در صورت انعقاد این قرارداد واحد‌های مسکونی نامقاوم روستایی تا سقف صد میلیون تومان در حوادث غیر مترقبه نظیر سیل، زلزله، آتش سوزی و... بیمه تکمیلی می‌شوند که در صورت بروز حادثه این مبلغ به صورت بلاعوض به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

به گفته او؛ با توجه به اینکه جبران خسارت‌ها در حوادث با ارائه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولتی به طور کامل انجام نخواهد شد و با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز، بحث بیمه همگانی و تکمیلی واحد‌های روستایی در دستور کار سازمان مدیریت بحران کشور قرار گرفته است که علاوه بر بیمه پایه همگانی، امکان انعقاد قرارداد شرکت‌های مورد تایید بیمه مرکزی برای بیمه تکمیلی روستایی فراهم شده لذا در استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های حادثه خیز بودن این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار