رویارویی پاتریوت با اس-۳۰۰ در جنگ اوکراین؛ برتری با کدام است؟

کارشناسان نظامی درباره اقدامات غافلگیرکننده روسیه در صورت تحویل سامانه موشکی پاتریوت آمریکا به اوکراین هشدار دادند.

دولت آمریکا اخیرا در قالب بسته حمایتی جدید خود به اوکراین از ارسال سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین خبر داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این سامانه موشکی را کم اهمیت دانست و اعلام کرد این سامانه قدیمی است و قدرت رقابت با سامانه اس-۳۰۰ روسیه را ندارد.

کارشناسان نظامی در واکنش به تصمیم آمریکا برای دادن سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین اعلام کردند در صورتی که آمریکا این سامانه موشکی را در اختیار اوکراین قرار دهد با اقدامات غافلگیرکننده روسیه مواجه خواهد شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد این اقدام آمریکا باعث طولانی‌تر شدن بحران خواهد شد، اما در همین حال سامانه پاتریوت را کم اهمیت دانست.

رئیس جمهور روسیه گفت: مخالفان ما فرض را بر این گذاشته اند که این سلاح، دفاعی است. بسیار خوب، ما این مسئله را مد نظر قرار می‌دهیم و راه حلی برای آن وجود خواهد داشت. آن‌ها بیهوده چنین کاری را انجام می‌دهند. این کار فقط باعث طولانی‌تر شدن بحران در اوکراین می‌شود. سامانه پاتریوت قدیمی است و کارآیی سامانه موشکی اس-۳۰۰ روسیه را ندارد و همیشه راهی برای مقابله با آن وجود خواهد داشت.

العالم در ادامه می‌گوید: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، ولادیمیر پوتین را به بی توجهی به دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ متهم کرد و افزود کشورش هنوز تصمیم دارد از همه اقدامات مناسب برای مقابله با حملات هوایی، زمینی یا دریایی روسیه به اوکراین استفاده کند.

به گزارش العالم، آنگونه که ارتش اوکراین اعلام کرد شهر باخموت در منطقه دنباس در شرق این کشور پس از هفت ماه درگیری شدید با نیرو‌های روسیه تحت سیطره نیرو‌های اوکراینی قرار گرفت. ارتش اوکراین با اعلام این که شهر باخموت به طور کامل تحت سیطره نیرو‌های این کشور در آمده است افزود این شهر پس از عقب نشینی نیرو‌های روسیه از آن هدف حملات شدید موشکی قرار گرفت. ارتش اوکراین همچنین از دفع حملات نیرو‌های روسیه به مواضع نیرو‌های اوکراینی در شهر خبر داد و افزود نیرو‌های واگنر به خارج از منطقه صنعتی عقب رانده شدند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های این کشور همچنان به پیشروی در محور دونتسک در دنباس ادامه می‌دهند و ده‌ها تن از نیرو‌های اوکراینی را نیز از پای در آورده اند. ستاد کل ارتش روسیه نیز اعلام کرد نیرو‌های این کشور از فوریه گذشته که عملیات نظامی در اوکراین آغاز شد، بیش از یکصد موضع مهم را در این کشور هدف قرار داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۳ دی ۱۴۰۱
برتری باعقل وعلم است نه خرافات هزاران ساله
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۱۲:۵۲ ۰۶ دی ۱۴۰۱
چه خوب گفتی
آخرین اخبار